Séria Immortal Hulk začala vychádzať v roku 2018 a doteraz vyšlo 11 dielov. Z Marvel stajne sa momentálne jedná o jednu z najúspešnejších sérií a celkovo je Hulk v USA veľmi obľúbeným a úspešným hrdinom v komiksoch. U nás sa ešte vlastnej série nedočkal. V Crew sa to rozhodli zmeniť a tak tu začali vydávať práve sériu Immortal Hulk, ktorá bola mimochodom nominovaná aj na cenu Willa Eisnera. Možno budete príjemne zaskočení, komiks je totiž výrazne hororový. Prvý diel priniesol znovu k postave Hulka výrazný rešpekt, pohľad na neho, ako na vtipného, v zelenej forme trochu natvrdlého ale silného superhrdinu sa zmenil. Vo filmoch to bola skôr komickejšia postava a prvý diel Immortal Hulk série mu navrátil vážnosť.

Bruce Banner sa snaží ovládnuť to zelené monštrum, ako to však poznáme, ľahké to veru nebude. Naviac sa s ním stretnú aj Avengers, ktorí chcú Bannera a hlavne teda Hulka zastaviť a izolovať. Ak to nepôjde dobrou cestou, tak sú ochotní Hulkovi aj ublížiť, ten má však ohromnú silu a zdolať ho je takmer nemožné. K tomu sa začne príbeh ešte viac komplikovať a o Hulka majú záujem aj iní, ktorí ho chcú zabiť…

Páči sa mi, že je zatiaľ táto séria hororovo zameraná a Hulk tu nie je žiadnou srandovnou postavičkou, ale obávaným monštrom, ktorého sa boja aj tí najväčší superhrdinovia. Hulk je tu vlastne v určitých chvíľach ako hlavný záporák a síce mi prišiel prvý diel vydarenejší, aj Zelené dveře majú zaujímavé scény. Hlavne sa jedná o dve akčné, v ktorých v jednej bojuje Hulk proti Avengerom a v tej finálnej mu zasa dá zabrať Absorbing Man, ktorého schopnosti sú pre Hulka naozaj ničivé. Okrem toho tu máme aj väznenie Hulka v laboratóriu, čo je tiež dobre vymyslená scéna a celkovo má zatiaľ táto séria fajn atmosféru vždy, keď je Hulk alebo jeho ľudská podoba Bruce Banner na scéne. Horšie a výrazne nudnejšie to je naopak v scénach, v ktorých sa tieto hlavné postavy nevyskytujú, našťastie ich v komikse nie je veľa. V každom prípade končí druhý diel prekvapivo a som veľmi zvedavý, čo si pre nás pripravil scenárista Al Ewing nabudúce.

Počet strán: 112

Scenár: Al Ewing

Kresba: Joe Bennett, Lee Garbett, Martin Simmonds

Preklad: Jan Kukrál

4

Druhý diel série s názvom Zelené dveře je síce o malý kúsok slabší ako ten prvý, no má stále dosť zaujímavých scén. Obsahuje dve vydarené akčné scény, v jednej bojuje Hulk proti Avengerom, a v tej druhej zasa proti nepriateľovi, ktorého schopnosti sú pre Hulka značne nepríjemné. Sedí mi, že Hulk vzbudzuje ako postava znovu rešpekt, že to nie je len priblblá srandovná zelená hora svalov ako v niektorých filmoch. Páči sa mi aj hororový nádych tejto série.