Séria Immortal Hulk začala vychádzať v roku 2018 a doteraz vyšlo 11 dielov. Z Marvel stajne sa momentálne jedná o jednu z najúspešnejších sérií a celkovo je Hulk v USA veľmi obľúbeným a úspešným hrdinom v komiksoch. U nás sa ešte vlastnej série doteraz nedočkal. V Crew sa to rozhodli zmeniť a tak tu začali vydávať práve aktuálnu a populárnu sériu Immortal Hulk, ktorá bola mimochodom nominovaná aj na cenu Willa Eisnera. Možno budete príjemne zaskočení, komiks je totiž výrazne hororový.

Bruce Banner je normálny chlapík, síce výrazne inteligentnejší ako je bežné, no inak normálny nezaujímavý chlapík. A chcel sa nechať zabiť, aby sa tým zlikvidoval aj Hulk, ten je však ako sa zdá, nesmrteľný a tak sa zo záhrobia vrátil aj Bruce Banner. Na začiatku komiksu nevie ešte nikto, že Bruce žije a on by to najradšej udržal v tajnosti. Hulk však nad ním preberá kontrolu stále viac a jeho počínanie v mestách za sebou necháva výrazné stopy. Množia sa totiž svedectvá polámaných grázlov, že za to môže hrôzostrašný veľký zelený obor.

Prekvapilo ma, ako veľmi je nová séria hororová. Hulk je tu výrazne inteligentnejší a už to nie je hlúpe neovládateľné monštrum, ktoré všetko naokolo ničí. Inteligencia z Bannera prešla pri poslednom nevydarenom incidente aj na neho a aj vďaka tomu je pre nepriateľov ešte nebezpečnejší. Autorom scenára je Al Ewing, čo je britská škola komiksu a pracoval aj pre legendárne vydavateľstvo 2000 AD. Neskôr začal pracovať pre Marvel a dostal svoju vlastnú sériu s Hulkom a drsnosť napríklad aj z príbehov o Sudcovi Dreddovi si do nej zobral so sebou. Podarilo sa mu zaujať a aj vďaka tej hororovej atmosfére sa komiks naozaj dobre číta. Dokázal spraviť z Hulka znovu zaujímavého superhrdinu, z ktorého ide tak trošku aj strach. Pomohol tomu aj kreslič Joe Bennett, vďaka ktorému vypadá Hulk často naozaj hrozivo. A aj keď to zo začiatku komiksu vypadá, že tu Hulk vážnejšieho súpera mať nebude a že sa bude jednať len o akéhosi nočného pomstiteľa, ktorý bude loviť a lámať grázlov v temnote, opak je pravdou. V druhej polke komiksu na scénu nastupuje Bruceov kamoš z minulosti Walter Lengkowski, ktorý išiel v experimentovaní v Bruceových stopách a podarilo sa mu zo seba vytvoriť podobné monštrum, on sa však stal Sesquatchom, čo je kanadská verzia Bigfoota. Síce ho mal Walter dlho pod kontrolou, no niečo zlé do neho vstúpilo a Sesquatch začína byť veľmi nebezpečný a tak je stret dvoch monštier nevyhnutný. Vadili mi hosťujúci umelci, ktorí našťastie kreslili len pár strán, ale boli veľmi slabí.

Za mňa je to podobne ako pri Venomovi od Crew veľmi fajn štart to novej série. Rozhodne to skúste, ak máte chuť na hororovejší superhrdinský komiks a Hulk patrí k vašim obľúbencom.

Počet strán: 140

Scenár: Al Ewing

Kresba: Joe Bennett, Garry Brown, Paul Hornschemeier, Marguerite Sauvage

Preklad: Jan Kukrál

4

Prvý diel série Immortal Hulk sa vážne vydaril a komiks mi spravil podobnú radosť ako Venom 1: Rex. Som zvedavý, aká bude úroveň v ďalších dieloch, či to náhodou nebude klesať, no prvý diel je kvalitný a výrazne hororový. Hulk tu vzbudzuje poriadny rešpekt.