Pán Vybíral má Mariniho komiksy rád, aj keď sa mu nepáčia úplne všetky a sám sa vyjadril, že do upírskej série Rapaces, do akčného Gipsyho a ani do noir detektívky Noir Burlesque sa púšťať nebude. Pre neho tu komiksami Orlové Říma, Škorpión a aj práve vydaným komiksom Hvězda pouště vydal všetko zaujímavé od spomenutého autora. Ja osobne mám Mariniho veľmi rád už roky a hlavne zbožňujem jeho kresbu. Hvězda pouště patrí medzi jeho rannú tvorbu a vlastne ju spravil po troch dieloch komiksu Gipsy (ktoré mimochodom vyšli aj u nás od BB/artu). Jedná sa o westernový žáner a tu sa na chvíľu pozastavím. Koľkokrát sme tu počúvali aj od Crew, že je western u nás mŕtvy komiksový žáner a nebude sa to predávať? Všetci sa toho báli a čuduj sa svetu, westerny patria medzi najpredávanejšie komiksy z Európskych komiksov. Ako v edícii ERB od Vybírala, tak aj v edícii Modrá Crew od Crew, v ktorej Hrobár v predajoch valcuje všetky ostatné komiksy. Pre mňa je to však úplne pochopiteľné, veď koľko generácií tu na westernoch vyrástlo? Jasné, mladá generácia tiahne skôr k mangám a superhrdinom, ale aj tak sa stretli určite aspoň s filmovými westernami a na westernoch bolo vždy niečo lákavé. Či už je to prostredie, prestrelky, zbrane, kone, hrdinovia či zločinci. U mňa patrí western k úplne najobľúbenejším žánrom vo všetkých médiách, či už sú to knihy, filmy, seriály či komiksy. Mimochodom, ak hľadáte westernové komiksy, tak práve v edícii ERB ich už Vybíral pár vydal a všetky sú veľmi fajn. Až do posledního je už síce vypredané, ale ešte má pár kúskov na výber. Určite si nenechajte ujsť Sykes (takmer vypredaný), Texaský Jack, Wild West 1, 2 alebo Go West Young Man na ktorom pracovali najväčšie Francúzske hviezdy.

Hvězda pouště patrí do žánru westernov a Vybíral sa vyjadril, že je to momentálne jeden z posledných, o ktorý mal záujem (ak nepočítam pokračovanie Go West Young Man). Westerny sú však veľmi obľúbené aj vo Francúzsku a preto sa vôbec nebojím, že by Vybíral s westernami prestal a určite sa k nim raz za čas veľmi rád vráti, predsa len sa pracuje aj na pokračovaní série Wild West od Lamontagneho. Príbeh komiksu Hvězda pouště je o hlavnom hrdinovy s menom Matt Montgomery (ktorého si mimochodom Marini nakreslil podľa svojho obľúbeného herca Seana Conneryho) ktorému zabijú ženu a dcéru a on chce zistiť, kto a hlavne prečo to urobil. Stopy ho z Washingtonu privedú až na krutý a necivilizovaný Divoký západ, kam má viesť železnica.

Ak máte radi Mariniho kresbu, samozrejme budete spokojní a pre mňa osobne jej nikdy nie je dosť. Postavy má autor perfektne zmáknuté a je radosť sa na to celé pozerať. Samozrejme vidieť, že je to jeden z jeho prvých komiksov a nie je tu možno v kresbe až toľko detailov (ako napríklad v epickej sérii Orlové Říma), ale aj vďaka pekným farbám sa na to naozaj dobre pozerá. Stephen Desberg už pre Mariniho napísal aj scenáre v sérii Škorpión a rozhodne sa jedná o šikovného scenáristu, ktorý vymyslel zaujímavú zápletku, príbeh sa rýchlo rozbehne a následne až do konca budete čakať na to pravé rozuzlenie. Mňa osobne trochu sklamalo a úplne sa mi nepáčilo ako si to scenárista vymyslel. Príbeh však má spád, hlavný hrdina je sympaťák a budete mu fandiť a hlavní záporáci sú pekne hnusní a ich často spomínaný zápach budete cítiť aj zo stránok komiksu. Samozrejme sa znovu jedná o krásne vydanie ako to už u Vybírala je zvykom a je zachovaný originálny formát komiksu a na konci je tu aj príjemný bonus o vzniku komiksu, niečo z histórie a aj skice. Pochváliť musím aj milý bonus v podobe obálky s listom, ktorý písala dcéra svojmu otcovi a teda hlavnej postave komiksu (tento list je priložený ku komiksom, ktoré si objednáte priamo u Vybírala cez jeho web verneovky.cz)

Počet strán: 120

Scenár: Stephen Desberg

Kresba: Enrico Marini

Preklad: Zbyněk Froněk

Redakcia: Zbyněk Froněk, Josef Vybíral

4

Hvězda pouště patrí do rannej tvorby skvelého kresliča Enrica Mariniho, ktorého kresbu priam zbožňujem a patrí medzi mojich obľúbených autorov. Jedná sa o western v hlavnej úlohe s chlapíkom, ktorému bol predlohou Mariniho obľúbený herec Sean Connery. Príbeh má zaujímavú zápletku, dobré tempo a na rozuzlenie si budete musieť počkať až do samého konca (mňa trochu sklamalo). Inak však kvalita po všetkých stránkach.