Už od roku 1969 u nás (v Čechách) vychádza komiksový časopis Čtyřlístek, do ktorého za tie roky prispelo niekoľko desiatok autorov. Jedným z nich je aj Michal Menšík, ktorý tvorí komiksy pod pseudonymom Nikkarin. Samotný autor vydal už viacero komiksov, z ktorých tie najznámejšie sú Super Spellsword Sága: Legenda o Nekonečnu alebo sci-fi séria 130, ktoré tu vydal tiež Labyrint a kúpiť si ich môžete napríklad priamo u nich na stránke. Celkovo patrí Nikkarin k tým najvýraznejším a najplodnejším domácim komiksovým autorom. V roku 2016 prvýkrát nakreslil do Čtyřlístku príbeh o dvoch horolezcoch, Hubertovi a Hugovi, otcovi a synovi, ktorí zažívajú veselé dobrodružstvá. Hubert sa živý ako spisovateľ, je autorom niekoľkých cestopisov a dvakrát po sebe bol zvolený predsedom spolku horolezcov. Hugo rád hrá videohry, číta komiksy, kreslí a najradšej spí v stane. Od roku 2016 vzniklo viacero príbehov a vo vydavateľstve Labyrint si povedali, že by bolo fajn tu zborník týchto príbehov vydať. Prvý zborník vyšiel pred rokom a získal od čitateľov veľmi kladné hodnotenia. Pravdepodobne boli v Labyrinte s predajmi spokojní, keďže pokračujú druhou knihou zozbieraných príbehov.

Aj druhá kniha obsahuje 11 rozličných príbehov, ktoré sú na 6 alebo 10 stranách. Jedná sa o rozličné príbehy, v ktorých riešia Hubert a Hugo rôzne problémy. Celé je to v uvoľnenom humornom štýle a ak ste čítali komiksy s Tintinom, určite vám ich tento komiks tak trochu pripomenie. Tintin bol jednou z veľkých autorových inšpirácií, ale samozrejme má Hubert a Hugo svoj vlastný štýl a tvár. Príbehy sú tu naozaj rôznorodé. V prvom je hľadanie ťažko dostupného miesta podľa indícií, máme tu zimný príbeh a trampoty s lavínou, detektívne vyšetrovanie lúpeže na Třesconu, príbeh o tak trochu inom druhu Vlkolaka, upratovanie domu na štýl Pata a Mata, zbieranie húb, duchársky v starom zámku a tak ďalej. Ani jeden príbeh mi neprišiel nudný a tým, aké sú rozdielne ma asi bavili všetky. Len je škoda, že tu Nikkarin nemá viacero zábavnejších bočných postáv, ktoré by hlavnej dvojke sekundovali. Jasné, nájdu sa tu ich bratranci, ktorí sa vydarili, len v tých ostatných sú tie vedľajšie postavy príliš nevýrazné. Potešia popkultúrne odkazy, v jednom z príbehov nájdeme napríklad ako režiséra Georgea Lucasa alebo komiksového odborníka Ondreja Krála (Lennyho). Je to príjemne kreslené, celé to má takú milú atmosféru na odreagovanie a kľudne by som si dal ďalšiu porciu príbehov. Veľmi sa mi páčili jednotlivé obálky k príbehom, Nikkarin je veľmi šikovný autor, ktorý zvláda na vysokej úrovni ako scenár tak aj kresbu.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho na stránke Labyrint.cz

Počet strán: 104

Scenár: Nikkarin

Kresba: Nikkarin

Redakcia: Joachim Dvořák

Za komiks ďakujeme Labyrint

4

Aj druhá kniha príhod Huberta a Huga je veľmi príjemná, milá a je ideálna na odreagovanie. Príbehy sú svieže, hravé a v každom ide o niečo iné. Raz sa musia hlavní hrdinovia vysporiadať s lavínou, ďalej nešikovne upratujú domácnosť, zbierajú huby, hľadajú poklad, navštívia Třescon zameraný na hrdinov Štvorlístka alebo rozprávajú príhodu so špeciálnym druhom Vlkolaka. Nikkarin si to píše a kreslí sám a ide mu to naozaj dobre. Určite by som si dal rád aj ďalšie príbehy.