Prvý diel tejto série vyšiel v roku 2017 a okamžite sa stal veľmi obľúbenou Sony exkluzivitou. Hra získala od viac ako 100 kritikov na Metacritic priemer 89%, čo je jednoducho skvelé číslo a dokazuje veľké kvality hry. Holandské štúdio Guerrilla Games vzniklo v roku 2000 a má za sebou výrazné hry ako FPS sériu Killzone alebo prvý a druhý Horizon. Horizon Forbidden West má po vzore prvého dielu rovnaký priemer z recenzií a to tiež 89% čo značí, že kvalita bola zachovaná a pokračovanie sa vydarilo. Jednoznačne to môžeme potvrdiť, Horizon Forbidden West je pecka!

Aj tentokrát je hlavnou postavou lovkyňa Aloy, ktorá v prvom diely pátrala po svojej minulosti a musela zastaviť nebezpečnú umelú inteligenciu s názvom HADES, ale všetko sa tak úplne nepodarilo. Tentokrát zisťuje, že hrozí svetu obrovská hrozba, ktorá môže život na planéte úplne vymazať. Svetom sa totiž šíri nebezpečná nákaza, ktorá začína zabíjať všetko živé. Samozrejme je aj tentokrát svet doslova zamorený nebezpečnými strojmi. Príbeh ako taký začína tam, kde prvý diel skončil a vracajú sa aj niektorí starí známy. Príbeh je epický, vystupuje v ňom viacero postáv, dôjde aj na politizovanie a celkovo je scenár kvalitne napísaný a príbeh je dostatočne pútavý a dobrodružstvo sa rozvinie až do nečakaných rozmerov. Samotný úvod hry ponúka dobre spracovanú rekapituláciu príbehových udalostí, ale pre lepší zážitok z príbehu odporúčam, aby ste si zahrali aj prvý diel a až potom sa pustili do pokračovania.

Obrovský otvorený svet na vás čaká aj tentokrát a je zábavné objavovať jeho skryté zákutia. Celá hra sa odohráva na západe a tak na vás čakajú oblasti Las Vegas, ktoré sa nachádza v piesočných dunách, čaká na vás tropické San Francisco, ale pozriete sa aj do zasnežených hôr. Tých prostredí je tu naozaj veľa, sú rôzne a vypadajú jednoducho úžasne. Pri preskúmavaní vám budú slúžiť aj nové vychytávky ako vystreľovací hák alebo energetický štít pripomínajúci dáždnik a slúži na plachtenie pri skokoch z vysokých miest. Aloy je tentokrát schopná sa aj potápať a nie je to veru schopnosť zbytočná, vodný svet je prepracovaný a bohatý. Jedná sa o RPG a tak budete mať v tom otvorenom svete čo robiť. čaká na vás viacero vedľajších úloh (ktoré rozširujú hlavný príbeh), ale aj rôzne vylepšovania, crafting a podobne. Okrem toho na vás čakajú aj záhady pradávnych ruín, kde získavate informácie o predošlej civilizácii.

Kapitolou samou o sebe sú nepriatelia. Síce narazíte aj na tých ľudských, no aj tentokrát sú hlavnými hviezdami robotické zvieratá. Už v prvom diely si na seba strhli všetku pozornosť vďaka svojmu prepracovanému správaniu, vzhľadu, veľkosti, no vo Forbidden West sú ešte monumentálnejší, je ich viac druhov a vypadajú jedným slovom perfektne. Podobne ako v sérii Dark Souls, aj tu sa musíte naučiť v boji ich nebezpečné pohyby, aby ste ich dokázali čo najefektívnejšie zlikvidovať a ak je to možné tak za čo najmenších strát na živote, či munícii. Aj teraz sú robotický nepriatelia zložení z viacerých výrazných častí, ktoré ak im zničíte, uberie im to viac života a skôr ich zničíte. Ak im napríklad zničíte určitú časť z ktorej napríklad strieľajú rakety, tak po jej zničení už tie rakety strieľať nebudú a podobne. V boji to vypadá skvelo a aj samotné boje sú vďaka tomu zábavné. Vaše šípy potom máte s rôznymi efektami, elektrina, oheň, jed, výbuchy a podobne a každý šíp je dobrý na niečo iné, na iného nepriateľa či na určitú časť. Celkovo sú nepriatelia veľmi vydarení či už dizajnovo, správaním či zábavnými bojmi proti nim. Robotov si dokonca viete aj skrotiť a potom na nich po svete jazdiť, či už po zemi alebo vzduchom. Vaše zbrane sú rôznorodé a môžete bojovať ako na blízko tak aj z veľkej vzdialenosti.

Horizon Forbidden West je skvelou exkluzivitou! Má zábavnú hrateľnosť na množstvo hodín, príbeh je dostatočne pútavý, nepriatelia ťažkí ale aj skvelí zároveň a poteší aj fenomenálna grafická stránka hry. Jedným slovom vypadá grafika úchvatne a bude vás baviť sa len tak prechádzať svetom a obzerať si krásne scenérie. Tým, že je tých prostredí viacero druhov je to ešte zaujímavejšie a tak rýchlo sa to nepreje. Postavy sú detailne spracované, všetky tie kostýmy sú plné nápadov a dobre sa na to pozerá. Rozhodne jedna z najkrajších hier na trhu a určite vás potešia aj kvalitné české titulky.

Hra zatiaľ vyšla na: PlayStation 4, PlayStation 5.

Žáner: Akčné RPG.

Hru vytvorili:

Hru nám na recenziu poskytla spoločnosť:

• 90%
    - 90%
90%

Horizon Forbidden West je kvalitným pokračovaním. Má dostatočne zábavné súboje, krásnu grafiku, rozmanité prostredia, zaujímavý príbeh a takto by som mohol pokračovať ešte dlho. Je to jednoducho skvelá hra a rozhodne by ste si ju mali zahrať. Jedna z hier roka už vo februári.