Pretekárske autové hry nie sú zasa až tak časté na hernom trhu, ak si zoberiete nejaké nové značky. Dakedy ich vznikalo podstatne viac a teraz je to už väčšinou len o pokračovaniach známych značiek ako Forza, Need For Speed a podobne. Novinka s názvom Heading Out však najviac pripomína kultovú sériu Driver, ktorej prvý diel vyšiel v roku 1999 a získal si značnú popularitu. Posledný diel série vznikol v roku 2011 a nespravil práve dieru do sveta v predajoch a Ubisoft túto značku vlastne odvtedy pochoval. Heading Out rozhodne poteší fanúšikov rýchlej jazdy, komiksu a celkovo road tripu.

Príbeh rozpráva o jazdcovi, ktorý umrel pri nehode, ale naďalej križuje cesty po celej USA, aby porazil najlepších pretekárov. Pri jeho cestách zažíva rôzne udalosti v závislosti od toho, akú cestu si vyberiete a aké rozhodnutia spravíte. Pritom počúvate rádio a príbeh sa odohráva na témy aké si pred každým príbehovým actom zvolíte. Máte vždy pár možností na voľbu a teda napríklad – sklamala vás vaša prvá láska? Stále na ňu spomínate? Nevydaril sa vám dlho ročný vzťah? Rozišli sa vaši rodičia? Stala sa nejaká vážna nehoda v rodine? a podobne. Na základe týchto volieb potom máte príbeh prifarbený na vaše vybraté témy. V hre zažijete množstvo malých príbehových epizód, ktoré sú síce krátke, ale často zaujímavé a sú spracované ako čiernobiely komiks, ktorý je naozaj pekne nakreslený. Celkovo je aj grafika čiernobiela a síce sa nechytá na najmodernejšie pretekárske hry ani zďaleka, no grafika je príjemne atmosférická a prišla mi veľmi fajn. K skvelej atmosfére veľmi prispieva aj hudba, ktorá má viacero naozaj vydarených piesní či už spievaných alebo len tak melodických. Často som si vravel, že tak táto hudba sa sem vážne hodí a určite si ju vypočujem aj po skončení hry.

Hra je takým mixom pretekov, vizuálnej novely a rogue-like. Mix je to veľmi vydarený, máte tu otvorenú mapu USA a jazdíte po cestách na mape a vyberáte si svoj ďalší smer. Na ceste máte vždy ukázané ikonky, čo vás na nej čaká. Keď tam máte peniaze, tak si môžete zarobiť napríklad pretekom a tým, že v ňom skončíte prvý. Ďalej tu máte napríklad komiksové bubliny, ktoré znamenajú nejakú krátku príbehovú udalosť v komiksovej podobe, kde väčšinou máte viac možností riešenia a napríklad si môžete tiež zarobiť alebo znížiť policajný alarm, zvýšiť si popularitu a podobne. Je to len na vás. Každá cesta stojí nejaké peniaze, keďže musíte tankovať a keď sa vám minú peniaze, tak ich na ďalšiu cestu musíte nejak zarobiťm a pravdepodobne to bude rýchlou krádežou, čo vzbudí plný alarm polície a musíte im v naháňačke ujsť. Ďalej tu máte nejaké donášky balíkov tiež za odmenu a tak podobne. Musíte sledovať aj červenú čiaru, ktorá vás prenasleduje, jedná sa o váš strach, ktorý vás nesmie dobehnúť a musíte pred ním utekať. Ďalej musíte dávať pozor na policajné hliadky a vždy znížiť rýchlosť ak nechcete mať problém. Jednoducho je tu toho prekvapivo dosť a herné mechaniky sú zaujímavo navrhnuté. Máte tu focus, ktorý je potrebný a dopĺňa sa buď spánkom (čo ale približuje červenú čiaru strachu, ktorá vás prenasleduje) alebo výberom v krátkych príbehových častiach, kde máte na výber zvýšenie focusu. Ďalej musíte sledovať aj vaše auto, predsa len sa ničí pri ceste a je potrebné ho raz za čas opraviť a v neposlednom rade treba dávať pozor aj na políciu, ktorej alarm sa znižuje napríklad prekročením štátnych hraníc. Hra obsahuje aj viacero pretekárskych sekvencií, kde normálne ovládate svoje auto a musíte predbehnúť protivníkov a hrá vám pri tom väčšinou veľmi fajn hudba.

Heading Out je jednoducho kvalitná hra, ktorá určite poteší, len nečakajte modernú grafiku ako v sérii Forza a predsa len je hra výrazne arkádová. Postupom času sa síce veľa vecí v hre opakuje, ale stále som sa celkom fajn bavil.

Hra vyšla na: PC (ale mala by vyjsť aj na konzoly).

Žáner: Preteky/vizuálna novela.

• 80%
    - 80%
80%

Heading Out je prekvapivo kvalitným mixom pretekov a vizuálnej príbehovej novely. Príbeh je rozprávaný pomocou pekne kresleného čiernobieleho komiksu a aj celkovo je farebná paleta hry čiernobiela. Vypadá to však celkom dobre a atmosféricky. Atmosfére pomáha aj kvalitná hudba, z ktorej viacero piesní sa do pretekov veľmi hodí. Brázdite tu mapu USA a zažívate rôzne príbehové krátke epizódy, utekáte pred políciou a snažíte sa vyhrať nad najlepšími pretekármi krajiny. Prekvapivo dobré.