Prvý Hard West vyšiel už v roku 2015 a dosiahol slušné predaje a v hodnoteniach dosiahol priemernú známku 7,3/10 čo rozhodne nie je zlé. Jednalo sa o menšiu hru, na ktorej pracovalo Poľské štúdio CreativeForge Games, na pokračovaní však už pracovalo štúdio Ice Code Games, ktoré je tiež z Poľska. Hrateľnosť je v oboch prípadoch podobná a dá sa prirovnať ku klasikám ako X-COM alebo Heroes of Might and Magic.

V hre sa priamo ocitáte v deji a to na lúpeži vlaku, ste vodcom svojej bandy a spolu s ostatnými členmi sa snažíte idúci vlak vykradnúť, no akonáhle vojdete do tunela, obyčajný vlak sa zmení na pekelný a bojujete proti diablovi, ktorý chce duše vás a vašich spoločníkov. O tom je vlastne aj príbeh, o pomste na samotnom diablovi a získanie svojich stratených duší. Druhý diel je hrateľnostne výrazne zjednodušený oproti tomu prvému v ktorom boli väčšie mapy a viac udalostí. Tu ej hlavné zvyšovanie si lojality u členov svojho gangu, vďaka čomu potom môžu mať nové schopnosti. Ak nemajú dostatočne vysokú lojalitu, musíte si potrebné predmety kupovať. Lojalitu si však neviete zvýšiť u všetkých postáv na požadovanú úroveň do konca hry a tak si budete musieť zvoliť svojich favoritov, ktorí vám následne v misiách svojimi schopnosťami pomôžu. Hra sa výrazne zjednodušila aj vo výbave jednotlivých členov, aj zbraní je už menej, čo zmenšuje aj taktické možnosti. Celkovo je hra zameraná skôr na plánovanie postupu a výber správnych rozhodnutí.

V samotnej bande môžete mať až 6 členov, hlavnou postavou je Gin Carter a spoločníčku vám zo začiatku robí aj čarodejnica Flynn, postupne sa k nim pridajú ďalší 4 členovia a každý člen gangu má samozrejme vlastné špeciálne schopnosti a pomocou pokru čiže kariet im viete tieto schopnosti vylepšovať. Následne idete s členmi gangu do akcie, vždy si môžete zobrať maximálne 4 členov a už sú jednotlivé súboje čisto zamerané na zabíjanie, už sa tu nedočkáte žiadnych stealth možností. Jednoducho si musíte naplánovať ktorého protivníka odstrelíte prvého, aby vám nerobil na bojisku škodu, následne si naplánujete ďalšie kroky, musíte si svojich členov poriadne kryť aby veľmi nedostali zásah a celkovo sú súboje dosť náročné. Nepriateľov a ich správanie a kroky musíte spoznať a naučiť sa, čo a ako správne robiť. Po technickej stránke sa znovu jedná o Unity Engine a hra vypadá dobre a nie je náročná. Síce by mohol byť celkový štýl aj zaujímavejší, ale aj tento ako keby komiksový má niečo do seba. Na bugy som v hre nenarazil a poteší aj herná doba, ktorá zaberie okolo 20 hodín čo je dosť slušné. Hra je po celú dobu dostatočne zaujímavá a zábavná a síce je ťažšia, oproti prvému dielu je aj tak na viacerých miestach zjednodušená.

Žáner: Ťahová stratégia.

Hru vydali:

• 80%
    - 80%
80%

Hard West 2 je síce vo viacerých smeroch zjednodušené pokračovanie oproti prvému dielu, ale stále sa jedná o dosť náročnú ťahovú stratégiu. Prostredie divokého západu má dobrú atmosféru a dostatočne pútavé sú aj súboje. Ak máte radi tento žáner a páčil sa vám aj prvý diel, určite si pokračovanie zahrajte.