Toto je pokračovanie veľmi úspešnej indie rogue-like plošinovky a zachovalo sa tu úplne všetko. Či už sa jedná o hrateľnosť alebo grafický štýl, je to na nerozoznanie od prvého dielu. Hráte znovu za malého frajera menom Ikk, ktorý je mŕtvy a nevadí mu to. Ikk chce pomôcť Smrti, niečo sa totiž nachádza v jeho pôsobisku a nechce to tam a Ikk sa to rozhodne nájsť.

Princíp hry je ten, že sú úrovne náhodne poskladané a nikdy tak nehráte tú istú a preto nemáte najmenšiu šancu sa naučiť naspamäť nepriateľov či pasce v danej úrovni. Svojho hrdinu si doslova poskladáte, na začiatku totiž máte len telo a potrebná je ešte hlava a zbraň. Po každom úmrtí začínate úplne odznova z prvej úrovne. Záleží na tom, akú hlavu a zbraň nájdete, môžu sa líšiť. Pri prechádzaní rozličnými prostrediami vám stoja v ceste rôzni nepriatelia, ktorých je potrebné zničiť. To sa dá použitím zbrane alebo aj skočením na hlavu ako v hre Super Mario. Okrem radových nepriateľov vás čakajú aj náročnejší bossovia, ktorých nebude tak jednoduché zničiť. Najväčším problémom je rýchle dochádzanie streliva. Míňa sa veľmi rýchlo a naozaj ho nemáte na rozdávanie. Získavate ho zo zabitých nepriateľov alebo ak zničíte nejaké predmety v úrovni, stále ho však nie je na rozdávanie a preto je potrebné presne mieriť a neplytvať. Z mŕtvych nepriateľov dostávate aj mince, ktoré potom môžete použiť v obchode na kúpenie rôznych vylepšení.

Ak vás nepriatelia trafia, rozpadnete sa a všetko čo ste pozbierali vám vypadne, ak si nezoberiete znovu zbraň, nemôžete strieľať, ak si nezoberiete ruksak, nemáte si do čoho zbierať mince. Musíte si preto naozaj dávať na nepriateľov pozor. Ak nemáte hlavu, ďalší hit od nepriateľov bude znamenať smrť. V úrovniach viete nájsť aj rôzne truhlice s pokladom, v ktorej sú mince alebo rôzne vylepšenia. Ako som však spomenul, úrovne sú náhodne generované a preto sa môže stať, že žiadnu truhlicu nenájdete a inokedy zasa nájdete v tom istom svete truhlíc viac. Je to všetko o náhode a o šťastí, samozrejme sa to postupom času naučíte aj lepšie hrať a ak pozbierate aj nejaké tie vylepšenia, prechod hrou bude jednoduchší. Grafický štýl je veľmi špecifický a vlastne sa jedná o žiariace neónové farby, v ktorých sú svet, váš hrdina a aj nepriatelia farebne rozlíšení. Grafika je naozaj veľmi jednoduchá, ale nevypadá to zle a hrateľnosť je aj vďaka nej svieža.

Pokračovanie prináša oproti prvému dielu jednu zásadnú novinku a tou je kooperácia. Hru si teda môžete zahrať vo dvojici na rozdelenej obrazovke. Veľká škoda, že tvorcovia nezapracovali aj na online kooperácii, tá by dodala hre dlhšiu živnosť. No aj lokálna kooperácia určite poteší. Síce je hra vo svojej podstate jednoduchá a neponúka nejak veľa možností, jedná sa len o to, že si poskladáte hrdinu, zoberiete zbraň a strieľate nepriateľov, no aj napriek tomu je hra chytľavá. Je to vlastne to isté čo minule, ak ste jednotku hrali a páčila sa vám, budete spokojní aj tentokrát. Pre ostatných sa jedná o veľmi špecifickú hru, ktorá nemusí sadnúť každému.

Hra zatiaľ vyšla na: PC,  Xbox One, Xbox Series X

Žáner: Rogue-like plošinovka

Multiplayer: Lokálna kooperácia.

Hru vytvorili:

 

  • 75%
    - 75%
75%

Hodnotenie

Gonner 2 sa vydaril a prináša vlastne to isté čo minule. Ťažkú hrateľnosť založenú na presnosti a šikovnosti. Novinkou je tentokrát lokálna kooperácia, ak teda máte niekoho vedľa seba, s kým by ste si chceli zahrať, rozhodne vám prinesie nový Gonner množstvo zábavy.

Autor – Rado