Štúdio Broken Rules sa nachádza vo Viedni a je zložené zo 6 členov, ktorí za sebou majú už pár indie hier od roku 2009, kedy bolo štúdio založené. Zatiaľ ich najzaujímavejšou a najúspešnejšou hrou je Old Man’s Journey, 2D adventúra v ktorej sledujeme dobrodružnú cestu starého muža po svete, jeho spomienky na jeho ťažké a nepodarené chvíle života, ale aj na tie pekné. Hra povyhrávala aj niekoľko ocenení. Podobnou malou hrou je aj Gibbon: Beyond the Trees, ktorá je žánrom a hrateľnosťou tiež jednoduchá, ale myšlienkou je silná.

Hráme za gibona, áno, tušíte správne, je to opica. Podobných hier, v ktorých sledujeme cestu nejakého zvieraťa už bolo viacero. Gibbon: Beyond the Trees je 2D plošinovka, ktorá sa ovláda viac-menej len dvoma tlačidlami. Hýbete sa z ľavej strany na pravú a skáčete po stromoch. Jedno tlačidlo je na behanie a keď ho pustíte tak gibon skočí a druhé tlačidlo je na štveranie sa po konároch stromov a keď ho pustíte tak sa gibon pustí. To je všetko. Celá hrateľnosť hry a možno to znie divne, funguje to, nechýba tomu dynamika a dokonca ani postupné gradovanie príbehu. Ten je jednoduchý a jedná sa vlastne len o skackanie džungľou. Ovládate mamku gibona a tatko gibon nesie mláďa na chrbte. Skáčete po stromoch spolu a tatko gibon vám viackrát pomôže chytením a vyhodením vás do vzduchu väčšou rýchlosťou. Príbeh sa však postupne mení a bezstarostnosť putovania džungľou je narušená vyrubovaním a požiarom lesa a následne aj lovcami, ktorí vás chcú chytiť.

Atmosféra hry sa teda počas hrania mení a prekvapivo zažijete aj rušnejšie chvíle a skákanie po stromoch dostáva väčší zmysel. Lebo budete skákať korunami stromov pred požiarom, potom budete zdrhať pred lovcami a ich streľbou a následne budete hľadať svoje unesené mláďa. Prvá polka hry je skôr také bezstarostné skackanie a spočíva v tom, že čím rýchlejšie a presnejšie načasujete svoje skoky a pustenia sa konárov, tak tým rýchlejšie a plynulejšie sa váš gibon pohybuje. Ak sa vám načasovanie ovládania nepodarí, gibon stratí rýchlosť a môže tak spadnúť zo stromu a tým začínate danú pasáž znovu. Plynulá rýchlosť je dôležitá hlavne v neskorších pasážach hry. Páčila sa mi celková farebnosť 2D grafiky, naozaj vypadajú prostredia veľmi príjemne. V prvej polke hry skáčete rôznymi odtieňmi džungle a neskôr sa prostredie preklopí do mestskej džungle plnej ľudí. Páčilo sa mi, ako sa s prostrediami tvorcovia vyhrali a páčila sa mi aj celková myšlienka hry.

Ak máte 2D plošinovky radi, určite vyskúšajte toto originálne dobrodružstvo v korunách stromov. Cena je príjemne nastavená na 13,99€ a hra je momentálne na Steame v zľave pekných 30% a cena je 9,79€.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, PC a mobily.

Žáner: 2D plošinovka.

Hru vydali:

• 80%
    - 80%
80%

Gibbon: Beyond the Trees je 2D plošinovka v ktorej hráte za gibona. Spolu so svojou rodinkou skáčete stromami džungle až kým vám nezačne ísť o život. Oheň, lovci, mestská džungľa, to všetko na vás čaká v tomto pestrofarebnom dobrodružstve. Ak máte radi 2D plošinovky, rozhodne hru skúste.