Už viackrát som chválil nakladateľstvo Zanir a Jana Schejbala za výber komiksov. Vydali tu už rôzne žánre a ich záber je naozaj široký. Ide cez detský dobrodružno-humorný komiks ako Shuricat, horory ako Strašáci alebo manga horor Crueler Than Dead, manga série Cagaster alebo Radiant, fantasy Vei alebo Cesta meče, sci-fi príbehy Retro Sci-fi Speciál ale aj mangu s dinosaurami Putování s dinosaury. Myslím si, že každý si z ich produkcie niečo dokáže nájsť. GG – život je videohra ma síce nejak výraznejšie na prvý pohľad nezaujalo, predsa len je to dievčenské fantasy, ale dúfal som, že to Zanir trafil, bude to fajn a dokáže to zaujať aj mňa. Zaujalo a príjemne som sa pri tom bavil.

Ako som už spomenul, jedná sa o dievčenské fantasy. Aj keď to by nebola presná charakteristika, predsa len to, že sú tu hlavné hrdinky dievčatá, ešte neznamená, že je to len pre baby. Myslím si, že sa pri čítaní dobre zabaví aj mužské pohlavie. Veľmi blízke to bude hlavne hráčom a hráčkam. Príbeh totiž rozpráva o partičke dievčat, ktoré sa pravidelne stretávajú pri online hraní hry Svet Ragnaroku. Ich posledné online stretnutie však prekazí nútené 10 hodinové čakanie na stiahnutie posledného datadisku. Dohodnú sa spolu, že na to počkajú, ale samozrejme v noci zaspia. Po prebudení sa však v reálnom svete dejú veľmi čudné veci a stretávajú tu postavy z hry. Ako by to nestačilo, postupne sa našich 5 hlavných hrdiniek začne meniť na svoje herné postavy a aj svet okolo sa stále viac mení na ten z Ragnaroku. Jedna skupinka dievčat to chce čo najskôr vrátiť do normálu, no druhej skupinke sa to takto páči a chcú, že by to tak ostalo nastálo…

Celkové spracovanie komiksu evokuje anime seriál. Štýl kresby od Talianskej autorky Ilarie Gelli sa podobá na japonské anime seriály či mangu. Je to celé pestrofarebné a poteší to hlavne milovníkov japonského štýlu kresby s veľkými očami a tak podobne. Za scenár je zodpovedný Giacomo Masi a páčilo sa mi, že je celý písaný v uvoľnenom štýle, aj keď má aj pár vážnych okamžikov, ktoré však fungujú tiež. Ak ste dakedy boli vo väčšej partii, či už online alebo na živo, viete dobre ako to funguje, vždy sa niekto s niekým pochytí, srandičky, podpichovanie a tak podobne. Autor túto atmosféru vystihol perfektne a v spoločnosti týchto piatich dievčat mi bolo fajn. Páčil sa mi aj námet, že je to vlastne RPG fantasy v reálnom svete, ktorý sa postupne celý mení a s tým sa menia aj zákonitosti, ako napríklad hlavné hrdinky nemôžu umrieť z pádu z výšky, lebo to nie je možné ani v hre. Nebojte sa toho, ak máte radi online RPG hry, japonský anime štýl kresby a nevadia vám dievčatá ako hlavné hrdinky, určite sa budete dobre baviť. Séria vychádzala od roku 2018 do roku 2020, ale Zanir vydal celý príbeh v jednej 332 stranovej knihe.

Počet strán: 332

Scenár: Giacomo Masi

Kresba: Ilaria Gelli

Preklad: Eva Mizerová

Redakcia: Jan Schejbal

4

Reálny svet okolo hlavných hrdiniek sa začne po stiahnutí najnovšieho datadisku meniť na ich obľúbenú fantasy online hru a aj samotné dievčatá sa začínajú postupne meniť na ich herné postavy. Zaujímavý námet a príjemné prevedenie. Ak máte radi japonské anime seriály, tak kresba vás určite poteší. K tomu kamarátske vzťahy a podpichovačky medzi partiou dievčat dobre fungujú. Aj keď sa môže zdať na prvý pohľad, že je to komiks hlavne pre dievčatá, ja som sa bavil a odporúčam to aj všetkým hráčom.