Máte radi dinosaurov? Tak si určite posvieťte aj na túto indie hru, ktorú vytvoril v podstate jeden človek, ktorý vydal prvý diel v roku 2021. Hra však prešumela aj napriek tomu, že to bola celkom fajn zábava. Dvojka je už o niečo veľkolepejšia a ponúka viacero prostredí aj prehistorických zvierat. O čom je príbeh? Hráte za Jacka Allena, ktorý je členom špeciálnej jednotky a za úlohu má preskúmať tajný komplex Sierra na Aljaške, ktorý sa prestal hlásiť. Mieri tam celá veľká loď, ktorá je však na mori prepadnutá veľkým Megalodonom (prehistorický obrovský žralok) a loď sa potopí. Zobudíte sa už na samotnom ostrove, ktorý začnete preskúmavať.

Na hre samozrejme vidieť, že to nie je žiadny AAA titul, ale aj napriek tomu hra nevypadá vôbec zle, keďže ju poháňa Unreal Engine 5. Na slnečnom pobreží sa však zdržíte len chvíľku a nasledujú prostredia prevažne v temnom výskumnom komplexe. Občas sa to ale zmení a pozriete sa aj niekam vonku, ale rozhodne mohli byť prostredia aj zaujímavejšie. Vďaka tmavým prostrediam v stredisku však dobre funguje atmosféra, keďže je veľa miestností a chodieb dosť tmavých a autor si dal záležať na pár naozaj výživných ľakačkách, tak sa občas naozaj budete cítiť príjemne hororovo. Hra je takým mixom medzi Resident Evil a prvým Half Life. Máte tu inventár, zbierate si predmety, náboje, zbrane, lekárničky a iné špeciálne vecičky. Musíte si dávať pozor, lebo sa vám do neho nezmestí všetko a niekedy budete musieť niečo vynechať alebo si veci uložiť do špeciálnych boxov, ktoré občas nájdete v bezpečných zónach, kde si viete hru aj uložiť. Je tu viacero zbraní, začínate s pištoľou, pokračujete brokovnicou, samopalom, plameňometom a podobne. Zbrane sú dosť silné, čo je aj moja najväčšia sťažnosť. Hral som na medium a samozrejme sú tu aj iné a vyššie obtiažnosti, no na medium sú samotné dinosaury veľmi jednoduché na zabitie. Do velociraptorov stačí jedna strela z pištole, čo kazí atmosféru, keďže nábojov je veľa a dinosaury popadajú príliš rýchlo. Aj na tých väčší stačí jedna strela z brokovnice, síce som neskúšal vyššiu obtiažnosť, ale trochu mi to kazilo inak kvalitnú hororovú atmosféru.

Nepriateľov je viacero druhov a prekvapilo ma, že okrem dinosaurov dôjde aj na boje s ľudskými vojakmi, ktoré vypadajú veľmi podobne ako v prvom Half Life a vidieť, že sa tvorca touto legendou inšpiroval. Samotný komplex má viacero chodieb, máte k tomu mapu, stále máte vypísané, čo máte spraviť a hra má aj adventúrne prvky a je to občas aj o riešení jednoduchých hádaniek ako vypustenie vody, nájdenie kohútikov alebo prístupovej karty. Hra ponúka okrem radových nepriateľov aj boje s bossmi a nájdete tu napríklad Spinosaura, boj s Megalodonom alebo s veľkým chrobákom. Občas sa autor snaží hru osviežiť a tak tu nájdete aj pasáž, kde budete hrať za velociraptora a podobá sa to na pasáž z Aliens vs Predator, kde hráte za Aliena alebo tu máme aj pasáž vo vysokej tráve, kde nebudete dobre vidieť Velociraptorov a budú vás napádať. Má to jednoducho dačo do seba a je to clekom fajn zábava, predsa len podobných FPS hier s dinosaurami je zúfalo málo, čo by sa inak malo zmeniť v tomto roku, na ktorý je ohlásených viacero hier s dinosaurami, tak uvidíme. Ak máte teda záujem o hororovú FPS, v ktorej vystupujú dinovia, určite Fossilfuel 2 skúste, len od toho nečakajte úplne AAA kvalitu, predsa len to robil jeden človek.

Hra vyšla na: Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.

Žáner: Hororová FPS.

• 70%
    - 70%
70%

Fossilfuel 2 je kvalitná hororová FPS s dinosaurami, ktorá sa inšpirovala v hrách ako Resident Evil či Half Life. Vytvoril ju jeden človek na Unrel Engine 5 a hrateľnosť je dostatočne zábavná a zaujímavá. Samozrejme to nie je AAA hra, ale ak máte pochopenie aj pre menšie hry a hľadáte dino hororor s dobrou atmosférou, Fossilfuel 2 vás určite nesklame.