Máte chuť na sci-fi horor z prostredia Marsu? Síce tu už v poslednom čase bolo podobných hier viac, ak si zoberieme remake Dead Space alebo The Callisto Protocol, ale to všetko boli akčné hororové sci-fi s monštrami. Fort Solis pôsobí značne reálnejšie a má výrazne kľudnejšiu hrateľnosť, ktorá je hlavne o chodení a prehľadávaní okolia. Vlastne by sa to dalo charakterizovať aj ako walking simulátor, ale to by som asi Fort Solis urazil. Tvorcovia z tímu Fallen Leaf sídlia v Liverpoole a na svojej prvotine spolupracovali s tímom Black Drakkar Games.

V hlavnej úlohe je v hre astronaut Jack, ktorý zareaguje na núdzový signál zo základne Fort Solis, nedarí sa mu spojiť s posádkou tejto základne a tak sa to vydáva preskúmať, že čo sa tam pokazilo. Základňu však nachádza opustenú a postupne nachádza mŕtvoly jednotlivých členov posádky. Čo sa tu sakra stalo? Jacka nahovoril a vlastne mu aj prepožičal vzhľad Roger Clark, ktorý sa preslávil hlavne postavou Arthura Morgana v hre Red Dead Redemption 2. Jeho parťáčku, ktorá je na vysielačke a s ktorou počas celej hry komunikuje stvárnila a nahovorila škótska herečka a speváčka Julia Brown. Za ňu si v hre zahráme tiež, čo ma potešilo a bolo to príjemným spestrením.

Fort Solis je teda sci-fi, ale výrazne reálnejšie a ak teda nemáte nejak v láske množstvo oblúd v množstve iných hier, toto je na štýl Deliver Us Mars hry, len to má pochmúrny, temný až hororový príbeh. Najlepšie by sa to však dalo označiť ako sci-fi thriller, predsa len je tých hororových momentov menej. Hrateľnosť je založená na chodení a preskúmavaní prostredia, dôležitá je aj interakcia s predmetmi, otvárate dvere, riešite jednoduché hádanky a nachádzate postupne všemožné dokumenty, ktoré vám povedia niečo viac o tomto tajomnom mieste. Atmosféra samozrejme postupne graduje a stále je temnejšia. Celkovo sa atmosférou hra veľmi vydarila a aj príbeh je rozhodne dosť zaujímavý a láka vás to stále ďalej, aby ste zistili, čo sa vlastne na základni stalo. Hre veľmi pomáha aj nový Unreal engine a po grafickej stránke sa jedná naozaj o kvalitu. Nasvietenia a aj efekty sú na dobrej úrovni a tvorcovia si dali záležať aj na postavách a ich reálnych pohyboch a mimike. Vydaril sa aj dabing a síce mi tie hlasy zo začiatku nesedeli, potom som si už na ne zvykol a herci podávajú naozaj dobré výkony. Čo však prekvapí, je dĺžka hry a hotoví s ňou budete pravdepodobne do dvoch hodín, čo je síce málo, ale je to príbehová hra, ako keby ste mali možnosť hrať kvalitný filmový sci-fi thriller. Hra má preto aj férovú cenovku a myslím si, že za momentálnych 22 euro (na PC) dostanete kvalitný sci-fi zážitok. Hra vyšla aj na PS5, kde je samozrejme trochu drahšia.

Hra vyšla na: PC a PS5.

Žáner: Sci-fi príbehový thriller.

• 80%
    - 80%
80%

Ak hľadáte kvalitný príbehový sci-fi thriller s poriadne temnou atmosférou, ste na správnom mieste. Fort Solis ponúka pútavý príbeh z prostredia vesmírnej stanice na Marsu počas nočnej búrky. Audiovizuálna prezentácia hry je na vysokej úrovni a tvorcom sa ich herná prvotina celkovo rozhodne vydarila. Zamrzí len krátka herná doba.