Ak máte radi sériu Resident Evil a hlavne tie novšie FPS diely, mohla by vás Fobia hororovo potešiť, vidieť, že sa autori z Pulsatrix Studios (Brazília) výrazne v slávnej hororovej sérii inšpirovali. Inšpiráciou bol určite hlavne prvý diel, ale aj tie posledné, ktoré už prepli do pohľadu z vlastných očí. Fobia sa totiž tiež odohráva takmer celá v staršej veľkej budove, no miesto sídla je to hotel. Má množstvo zákutí a záhad. Hlavným hrdinom hry je novinár Roberto Leite Lopes, ktorému poradí jeho kamoška Stephanie, že by sa mal pozrieť na záhadu hotela St. Dinfna. Koluje o tomto hotely veľa rôznych nepríjemných povestí a sú s ním spojené paranormálne javy či záhadné zmiznutia. Rozhodne ho v hoteli nič príjemné nečaká…

Hlavnou mechanikou hry je kamera, ktorá ponúka iný pohľad na prostredie okolo. Je to akási iná realita a ponúka taký ten zelenkavý pohľad, ako keby ste pozerali nočným videním, podobá sa to na nepríjemné finále z hororu REC. Vždy keď sa touto kamerou pozriete na okolie, je pozmenené, nachádzajú sa v ňom iné predmety či cesty ďalej. Tam, kde je v realite pred vami múr, tak v pohľade cez kameru tam môže byť cesta a vy ňou môžete prejsť ďalej. Inak sa vlastne jedná o hororovú adventúru a čaká na vás množstvo skrytých predmetov, ktoré vám budú pomáhať pri lúštení hádaniek v hoteli. Máte inventár, ktorý si viete stále nájdením malého ruksaka jemne zväčšovať a tak sa vám do neho vojde stále viac predmetov, tie je možné kombinovať, čo je pre viaceré hádanky dôležité. Čo je veľký rozdiel oproti viacerým hororovým adventúram posledných rokov je, že tu máte aj zbrane podobne ako v sérii Resident Evil. Neovládate tak bezbranného novinára, ktorý musí pred nepriateľmi utekať, či sa skrývať ako tomu bolo napríklad v sérii Outlast. Jednoducho chytíte do ruky pištoľ, brokovnicu či samopal a nepriateľov odstrelíte. Kazí to inak dobre budovanú atmosféru, lebo nepriatelia sú celkovo dosť pomalí a ak si dáte pozor, nepredstavujú pre vás až tak veľkú hrozbu. Čakajú na vás inak rôzne monštrá, ktoré sa svojim výzorom na už spomenutú sériu dosť podobajú, ale tak čo už, ťažko je vymyslieť niečo úplne neokukané.

Hrateľnosť je teda postavená na prehľadávaní okolia, zbieraní a kombinácii predmetov, riešení hádaniek a samozrejme aj na likvidovaní nepriateľov. Po grafickej stránke sa síce nejedná o žiadny zázrak, ale prostredie je plné detailov, prepínanie medzi realitami je zaujímavé a celkovo je grafika taká príjemne hororovo ponurá. Zvuky a dabing občas haprujú, ale nie je to nič zásadné. Atmosféra je fajn, ale nejedná sa o horor, pri ktorom by ste sa báli. Už tu boli oveľa hutnejšie a strašidelnejšie, ale temná a tajuplná atmosféra poteší aj tak. Resident Evil hry sa nerodia každý deň a tak by to fanúšikov mohlo zaujať, predsa len je hrateľnosť veľmi podobná a aj to riešenie hádaniek či mechanizmus kamery a inej reality je dobre vymyslené. Zamrzia hlavne pomalí nepriatelia, ktorí tú temnú atmosféru tak trochu kazia a vidieť, že na to nebol dostatočne veľký rozpočet. Inak však kvalitný prírastok do žánru hororových adventúr, ktorý vás na pár hodín určite zabaví.

Hra vyšla na:  PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X a PC.

Žáner: 3D hororová adventúra.

Hru vydali:

• 75%
    - 75%
75%

Fobia – St. Dinfna Hotel je 3D hororová adventúra výrazne inšpirovaná sériou Resident Evil. Má síce výrazne menší rozpočet, ale fanúšikov hororových adventúr dokáže určite potešiť. Hlavným hrdinom je novinár, ktorý však dokáže používať aj zbrane a nemusí tak pred monštrami utekať či sa skrývať. V hre je zaujímavá mechanika používania kamery, ktorou vidíte inú realitu a na tom sú postavené aj hádanky. Hra síce má svoje chyby, ale aj napriek tomu je to príjemne ponurá hororovka.