Kvôli obrovskému záujmu o superhrdinské komiksy, o ktoré sa vďaka veľkému množstvu filmov dnes zaujíma aj širšia verejnosť ako kedysi sa vydavateľstvo Crew rozhodlo, že spraví samostatnú edíciu pre DC a aj pre Marvel. V ktorej budú tie najzásadnejšie a najlepšie komiksy podľa redakcie. Edícia sa volá Legendy DC a vyšlo v nej už aj spolu s komiksom Flashpoint 8 skvelých a zásadných komiksov, ktoré boli už u nás buď vypredané alebo ešte u nás nevyšli. Flashpoint už u nás vyšiel v roku 2019 v komplete od konkurencie, ale pri príležitosti nového filmu Flash sa v Crew rozhodli, že tu tento komiks vydajú znovu a to v spracovaní, aký si aj zaslúži. Film je totiž týmto komiksom inšpirovaný a ak ste ho ešte nevideli, určite si ho pozrite.

Hlavným hrdinom príbehu je samozrejme Flash a teda Barry Allen, čo je najrýchlejší človek na svete. Ocitne sa ale v alternatívnom svete, ktorý nepozná a Wonder Woman a Aquaman vedú vojnu a celkovo je toto temný vek pre ľudstvo. Aby toho nebolo málo, ostatní superhrdinovia sú úplne iní, ako po ktorých boku kedysi bojoval. Musí ich presvedčiť, aby mu pomohli dať tento divný svet do poriadku a samozrejme to nebude vôbec jednoduché.

Za komiksom stoja veľké mená a to Geoff Johns a Andy Kubert. Od scenáristu Geoffa Johnsa tu už vyšla pekná hromada komiksov, medzi ktorými musím spomenúť aspoň Batman: Tři Jokeři alebo Hodiny posledního soudu. Je to šikovný scenárista, ktorému superhrdinské príbehy celkom idú a vie vymyslieť zaujímavé zápletky. Za kresbu je zodpovedný známy Andy Kubert, od ktorého stačí spomenúť pecku Wolverine: Zrození a je jasné, že kresliť vie. Samotný film je však dosť voľne inšpirovaný týmto komiksom, v ktorom je výrazne viac superhrdinských postáv, ktoré sa správajú úplne inak ako ste boli zvyknutí a je to dosť zaujímavé a osviežujúce. Celkovo je komiks pútavý a scenár je dostatočne šikovne napísaný. Komiks má naviac dobré tempo a síce sú tu niektoré postavy len do počtu, určite komiks odporúčam.

Počet strán: 176

Scenár: Geoff Johns

Kresba: Andy Kubert

Preklad: Hana Vrábelová (Šimečková)

Redakcia: Mirka Jarotková, Jiří Pavlovský

4

Flashpoint je rozhodne zaujímavý superhrdinský komiks, ktorým sa inšpiroval aj najnovší film Flash. Sluší sa však dodať, že sa inšpiroval len voľne a v komikse je toho výrazne viac, ako postáv, tak aj iných udalostí. Scenár je dostatočne šikovne napísaný a bolo fajn vidieť známe postavy v úplne iných polohách.