Jedná sa o 2D kreslenú adventúru, v ktorej sú v hlavných úlohách zvieratá miesto ľudí. Hra je od Nemeckého štúdia Critical Rabbit a jedná sa o ich prvotinu. Hru vydali Assemble Entertainment, ktorí majú čuch na zaujímavé menšie hry. Ak ste hrali úspešnú a populárnu 2D adventúru Night in the Woods, tak Fall of Porcupine vás určite veľmi poteší, má totiž veľmi podobný grafický štýl a celkovo vidieť, že sa autori hrou inšpirovali. Hráte tu za holuba Finleyho, ktorý pracuje v nemocnici Sv. Uršuly. Finley je v nemocnici nováčik a nedávno sa mu stala nehoda, kvôli ktorej sa cíti trochu divne a má poranenú hlavu.

V hre budete pobehovať po mestečku a aj po nemocnici, stretávať rôzne zvieracie postavičky, ktorí sú buď vaši kolegovia z práce, kamaráti alebo len obyvatelia mestečka. Zo všetkými sa budete rozprávať, budete preskúmavať okolie a pomaly sa bude príbeh posúvať ďalej. V hre máte mobil, v ktorom nachádzate stále nové správy od ostatných postavičiek, Finley si do neho zapisuje dôležité informácie a aj opis jednotlivých postáv a vzťahov. Tak isto sú aj všetky konverzácie s postavami do mobilu zaznamenané, takže máte vždy všetko potrebné pri sebe. Jadro hrateľnosti teda tvorí pobehovanie a konverzovanie po okolí. Buď vo svojom voľnom čase po mestečku alebo v práci v nemocnici. Je tu aj viacero minihier, ktoré vám osviežia hrateľnosť a občas dôjde aj na plošinovkové pasáže. Teda si občas okrem kecania a pobehovania aj zaskáčete, čo určite osviežuje hrateľnosť.  Aj keď hra pôsobí humorne a humor jej naozaj nechýba, autori sa neboja aj vážnejších tém ako je mentálne zdravie, ochorenia či smrť.

Po grafickej stránke vypadá hra príjemne, jedná sa o 2D kreslenú grafiku a celkovo je to také milé, až detské. Autori sa neboja farieb a celé to pôsobí naozaj príjemne. Samozrejme sú tu aj udalosti či prostredia, v ktorých je to celé temnejšie a pochmúrnejšie. Graficky je to však príjemné a aj postavičky sú pekne rozpohybované. Čo ma však nepotešilo, je absencia dabingu, predsa len je tu tých rozhovorov veľmi veľa a síce chápem snahu tvorcov na tejto položke ušetriť, no je to týmto spôsobom menej pútavé a máte tendenciu preskakovať viacero rozhovorov. Hudba je príjemná a je teda škoda, že tu chýba hovorené slovo. Inak však odporúčam pre všetkých, ktorí hľadajú ukecanejšiu príjemnú adventúru. Hra vydrží prekvapivo dlho a pripravte si dobrých pár hodín. Celkovo som sa celkom dobre bavil.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S, Xbox One.

Žáner: 2D kreslená adventúra.

• 75%
    - 75%
75%

Fall of Porcupine je príjemnou 2D kreslenou adventúrou, ktorá vás určite dokáže zabaviť, ak je pre vás prvoradý príbeh a nevadí vám viacero rozhovorov. Hra má pekne kreslenú grafiku a ak ste hrali známejšiu a dosť populárnu adventúru Night in the Woods, tak tu je to podobný grafický štýl a aj podobná hrateľnosť. Škoda chýbajúceho dabingu.