Za týmto malým 2D akčným RPG je indie štúdio Rubber Duck Games z krajiny Uruguay, čo je teda dosť netradičná Juhoamerická krajina na vývoj hier. Jedná sa o malé štúdio, ktorého prvotinou je práve Evil Wizard. Akčná metroidvania, ktorá je celá v pixelovej 2D grafike, značne nenápadná hra, o ktorej som pred vydaním vôbec nevedel. Čo je rozhodne škoda, lebo je to dosť veľká zábava a hra takto zapadne úplne neprávom. Hráte tu za záporáka, ktorý je v iných hrách finálny boss. Na začiatku hry v ukážke je však porazený hrdinami a vyhnaný zo svojho hradu. Samozrejme sa chce pomstiť atak zbiera sily na svoju krutú pomstu!

Príbeh hry je jednoduchý, ale vyskytuje sa tu viac postáv, ako by ste možno čakali a aj celkom dosť rozhovorov. Všetko je to však veľmi humorné a preto ma vždy bavilo si ich čítať a sledovať, čo sa vlastne na obrazovke deje. Tvorcovia sa pri vytváraní hry určite veľmi dobre bavili, je naozaj napchatá rôznymi popkultúrnymi odkazmi a všadeprítomným humorom. Hlavným (anti)hrdinom je teda Evil Wizard, čarodejník, ktorý chce späť svoj hrad a preto chce zničiť všetko a všetkých, ktorí mu stoja v ceste. Zaujímavé na hre je, že je tu premyslený súbojový systém, ktorý veľmi pripomína sériu Magicka, ak ju teda poznáte. ale narozdiel od nej je toto čisto singleplayerová hra a nie je tu žiadna lokálna a ani online kooperácia. Súbojový systém je vymyslený nasledovne, máte hrdzavý meč, s ktorým bojujete na blízko a potom máte rôzne kúzla, ktoré sú založené na elementoch. Máte teda ohnivé firebally, s ktorými viete zapáliť pavučiny, roztopiť ľad či zapáliť nejaké objekty. Ďalej je tu napríklad ľad, s ktorým zasa viete vytvoriť ľad na vode a tak po nej viete prejsť, zmraziť nepriateľov a podobne. Okrem spomenutých sú tu aj ďalšie a všetky si viete behom hrania prepínať a je to veľmi dôležité aj v súbojoch, keďže je tu viacero nepriateľov, ktorí sú náchylnejší na určitý element, napríklad na snehuliakov platí najviac oheň, keďže ich roztopí, naopak ak na nich použijete ľad, dodáte im silu. Podobne je to aj s inými nepriateľmi a dodáva to súbojom pútavosť a dynamiku. Podobne sú na tom aj bossovia a súboje s nimi, tam sa to tiež mení a niektoré súboje sú na viac fáz a je potrebné sledovať, ktorý element bude práve vhodný a minie najviac života nepriateľovi. Inak súboje s bossmi sú nápadité, srandovné a znovu je v nich viacero odkazov. Budete bojovať napríklad s chlapcom, čo cvičí pókemony a proti nim budete v boss fighte aj bojovať alebo napríklad na vás čaká aj Dr. Jekyll a Mr. Hyde a podobne.

Prostredie je fantasy a je otvorené, môžete sa tak po ňom potulovať, ale keďže má hra silné metroidvania prvky, budete sa často stretávať s tým, že je cesta pred vami uzavretá a potrebujete na ňu špeciálnu schopnosť a vrátiť sa teda môžete až neskôr. Ja mám tento prvok na hrách rád a celkovo metroidvanie obľubujem, samozrejme to prináša aj časté preskúmavanie miest, ktoré ste už videli, ale nepovažoval by som to za mínus, keďže je tento prvok podstatný pre daný žáner. Vyrážať budete zo svojho podzemia pod hradom a postupne ak oslobodíte nejaké postavy, budú už u vás v podzemí a môžete s nimi pokecať. Takto tam nájdete napríklad svojho sluhu, ktorý zbiera špeciálne tematické kačičky, ktoré nachádzate ukryté po svete v truhliciach a dostávate za ne diamanty. Istá diablica vám zasa ponúka po oslobodení viacero vylepšení, či už vášho meča, čarovnej palice alebo plášťa, za nazbierané diamanty vám ich vylepší. Celkovo je vo vašej skrýši viacero ciest a špeciálnych miestností, ktoré sa vám otvoria tiež až po nájdení určitých vecí. Pohyb po prostredí je tiež založený na špeciálnych elementoch a treba ich pravidelne používať. Napríklad cez vodu sa dostanete len keď ku zamrazíte, niektoré mechanizmy sa spustia len elektrinou a podobne. Bavilo ma to, súboje s nepriateľmi boli zábavné a všadeprítomné vtípky ma často rozosmiali. Škoda, že celá hra nie je nadabovaná a hlasy počujete len občas. Inak musím pochváliť aj pekný pixelart, prostredie, efekty či postavy sú naanimované naozaj pekne a v rámci pixelartovej grafiky sa jedná o kvalitu.

Hra vyšla na: Xbox Series X/S, Xbox One a PC.

Žáner: 2D akčné RPG/metroidvania.

• 85%
    - 85%
85%

Evil Wizard je nenápadná akčná RPG metroidvania, ktorá má peknú 2D pixelartovú grafiku a zábavnú hrateľnosť založenú na používaní elementov. Hráte za malého zlého čarodejníka, ktorý by bol v inej hre finálny boss a tu je hlavným (anti)hrdinom, ktorý sa chce pomstiť bojovníkom, ktorí ho vyhnali z jeho hradu. Hra je doslova prepchatá humorom a viackrát som sa pri hre zasmial a celkovo sa jedná o veľmi fajn zábavu a bola by škoda, keby táto nenápadná hra zapadla.