En Garde! je prvotinou Francúzskeho štúdia Fireplace Games, ktoré bolo založené v roku 2020. Vlastne odvtedy pracovali na ich šermovacej bojovej adventúre v ktorej je hlavnou hrdinkou Adalia de Volador, ktorá chce zosadiť tyranského vojvodu v meste. Hra sa odohráva v období mušketierov a tak tu máte ako zbraň poriadne naostrený rapier, ktorý vám slúži proti početným protivníkom. Hre nechýba ani častý humor, čo pôsobí veľmi príjemne.

Príbeh tu netvorí až tak podstatnú zložku hry, máte jasný cieľ, ale inak sa príbeh behom diania nejak extra nevyvíja. Samozrejme sa tu objavujú aj iné postavy a raz je vaša hrdinka vo väzení, z ktorého musí ujsť, potom sa musí infiltrovať do paláca alebo hneď na začiatku hry musí splniť úlohy vašeho protivníka a zároveň učiteľa, ale inak sa po príbehovej stránke naozaj nejedná o nič zaujímavé. Nijak to však hre neškodí a dôležitá je hlavne hrateľnosť, v ktorej tie interaktívne boje vynikajú svojou zábavnosťou. Prostredie je totiž naozaj dosť interaktívne a máte viacero možností, ako nepriateľov zlikvidovať, čo pomáha výrazným spôsobom zábavnosti. Síce nemáte veľa možností útokov, máte tu len základný útok a potom vykrytie výpadov od nepriateľov, no máte tu bonusové útoky, ktoré získavate počas hry. Prvý je silnejšie seknutie, druhé je akési širšie seknutie okolo seba a tretí je prekvapivé silné kopnutie. Tieto špeciálne útoky sa musia dobiť a síce som ich využíval, oveľa viac ma bavila interakcia s prostredím. V miestnostiach či už interiérových alebo exteriérových máte viacero predmetov, ktoré môžete v boji použiť. Či už sú to sudy, ktoré môžete na nepriateľov kopnúť, krabice, výbušné sudy, môžete ich kopnúť dole zo schodov, do vody či z okraja strechy. Ďalej môžete do nepriateľov hádzať rôzne predmety, či už čaše, mandolíny, bomby, horľavé predmety s ktorými viete zapáliť delá a tie vystrelia. Je toho viac a je to zábavné.

Nepriateľov by mohlo byť aj viac druhov, ale vďaka zmenám v prostrediach sa neomrzia. Predsa len sú boje dosť rýchle a majú celkovo potrebnú dynamiku a chytľavosť. Často útočia vo väčších počtoch a budete sa musieť poriadne obracať. Našťastie sú dosť agresívny a ak bojujete s jedným nepriateľom, ďalší vás kľudne napadne odzadu. Preto je potrebné byť v súbojoch rýchly a hlavne v tých, v ktorých čelíte presile. Prostredia sú farebné a po grafickej stránke sa hra dosť vydarila. Pôsobí síce tak nejak rozprávkovo kvôli svojej pestrofarebnosti, ale je to ok a vôbec ma to nerušilo. Mimochodom súboje sú bez krvi, čo mi však tiež vôbec neprekážalo. Celkovo ak hľadáte akčnú šermovaciu hru, v ktorej sú chytľavé a dobre spracované súboje, En Garde! vám určite spraví radosť. Dĺžka hry nie je nejak závratná, ale tých pár hodín úplne stačí. Škoda, že tvorcovia do hry nezakomponovali aj online kooperáciu, mohla by to biť sranda. Hra zatiaľ vyšla prekvapivo len na PC, ale pravdepodobne budú postupne nasledovať aj ostatné platformy.

Žáner: Akčná adventúra.

• 80%
    - 80%
80%

En Garde! je veľmi chytľavá a sympatická hra založená na šerme, ktorá má početné súboje v interaktívnom prostredí. Bavilo ma to, hra vypadá po grafickej stránke veľmi príjemne až rozprávkovo, ale nijak to zábavnosti neškodí. Poteší aj všadeprítomný humor. Rozhodne odporúčam.