Mighty Boys sa tento rok rozbehli a vydali aj spolu s Dopisom 44 až 5 komiksov. Jasné, niekomu sa to možno zdá byť málo, ale toto nové nakladateľstvo sa ani netají tým, že bude vydávať menej komiksov a to hlavne kvôli kapacitám. Samozrejme všetko závisí vždy od úspechu predaja a ak by sa ich komiksy rýchlo vypredali, určite by Filip Štěpánek a spol. pridali na intenzite. Vždy je však dôležitejšia kvalita ako kvantita a Mighty Boys môžu byť určite s týmto rokom spokojní. Čitatelia totiž dostali naozaj skvelé komiksy a to na tej najvyššej úrovni spracovania. Dopis 44 bol jednoznačne z tohto ročných komiksov ich najtvrdší oriešok a náročnosťou sa určite môže rovnať ich prvotine a to komiksu Přístav Země / Zatmění od Zacka Kaplana. Dopis 44 však má ešte o 24 strán viac a dokopy teda až 872 strán. V najbližšej dobe ich už takto obrovská kniha podľa edičného plánu nečaká, ale aj plánovaný Postal alebo Think Tank majú 730 a 720 strán.

Dopis 44 sa dá charakterizovať ako politické sci-fi. Má totiž dve hlavné dejové linky a jedna z nich sleduje novo zvoleného prezidenta USA Stephena Bladesa a jeho starosti a druhá linka sleduje posádku deviatich astronautov, ktorí sa blížia vo vesmíre k záhadnému mimozemskému objektu. Kým Stephen Blades musí čeliť zlej ekonomickej situácii, zlyhávajúcemu zdravotníckemu systému a dokonca aj vojnám, tak na posádku zasa čaká blízke stretnutie tretieho druhu s mimozemšťanmi. Čo vlastne chcú? Sú pre ľudstvo nebezpeční?

Jedná sa o naozaj veľkolepý sci-fi politický thriller, v ktorom je viacero postáv a okrem hlavných príbehových liniek aj viacero bočných a celkovo je to plné prekvapivých momentov. Bál som sa hlavne tej politickej príbehovej linky, ale je perfektne zvládnutá a má naozaj spád a sympatického hlavného predstaviteľa v roli prezidenta. Scenárista Charles Soule je u nás známy hlavne prácou na vydarených komiksoch zo sveta Star Wars ako napríklad Star Wars: Vyvolený, Světlo pohasíná alebo Star Wars: Moře v plamenech, Pevnost Vader. Na komikse Dopis 44 vidno, že si to písanie scenára naozaj užíval a tých prekvapení a dejových zvratov si pripravil naozaj veľké množstvo. Niektoré sú až šokujúce, ale celkovo je tých šokujúcich scén v komikse viacero a aj napriek ukecanosti má tento komiks potrebnú dynamiku, spád a bavil ma celú dobu. Komiks vychádzal od roku 2013 do 2017 a mal až 35 zošitov. Aj kvôli tomu už kniha tentokrát neobsahuje bonusy ako tomu bolo zatiaľ vo všetkých prípadoch od Mighty Boys, ale je to samozrejme pochopiteľné. Predsa len už tých 872 strán je poriadna nálož. Dopis 44 ponúka silný a rozmáchly príbeh, nečakajte však žiadne Star Wars plné akcie. Je to celé veľmi šikovne a rozumne napísané a ak ste fanúšikom žánru, určite by ste mali dať komiksu šancu. Za kresbu je zodpovedný Alberto Jiménez Alburquerque a síce sa mi z obrázkov nepáčila, priamo v komikse vypadá naozaj dobre. Musím ho pochváliť hlavne za prevedenie postáv, z ktorých je vždy úplne jasné, ktorá postava je ktorá a aj napriek ich väčšiemu počtu som s identifikáciou nemal absolutne žiadny problém. Znovu kvalitné spracovanie knihy od Mighty Boys, perfektný papier, ktorý je pevný, ale zároveň aj veľmi príjemný na dotyk a vydarila sa aj väzba knihy, ktorá veľmi dobre drží. Čerešničkou na torte je spracovanie obálky, na ktorej nájdete parciálny lak a zberateľská verzia má krásny prebal. Musím pochváliť aj kvalitný preklad od Filipa Štěpánka.

Dopis 44 je uzavretý príbeh.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke Mighty Boys!

Počet strán: 872

Scenár: Charles Soule

Kresba: Alberto Jiménez Alburquerque

5

Veľkolepý sci-fi politický thriller o mimozemskej hrozbe. Scenárista Charles Soule si pripravil pre čitateľov množstvo príbehových prekvapení a pri niektorých vám bude padať sánka. Vždy na komiksoch oceňujem nepredvídateľnosť a tu som teda vôbec netušil, ako bude príbeh pokračovať. Aj keď ma politika v komikse nelákala (nebaví ma ani v reálnom živote), nakoniec ma chytila ešte viac ako sci-fi príbehová linka s mimozemšťanmi. Veľmi šikovne a pútavo napísaný komiks. Perfektne spracovaná kniha, ktorú by nemal minúť žiadny fanúšik žánru.