DC Black Label je momentálne jedna z najlepších edícií na našom trhu. Majú v nej totiž tí najznámejší a najkvalitnejší komiksoví tvorcovia voľnosť a môžu si so superhrdinami robiť v podstate to, čo sa im zachce. Vzniklo už takto hneď niekoľko veľmi kvalitných komiksov a nájdete ich na e-shope Crew, kde sa oplatí kúpiť veľkú väčšinu z nich a záleží už len na vašich preferenciách. Okrem superhrdinských komiksov tu však vznikajú aj komiksy z iných žánrov a v Crew sa rozhodli veľmi správne, že ich u nás skúsia vydať tiež. Hneď prvý, ktorý vyšiel v minulom roku s názvom Košík plný hlav, bol žánrovo horor a to od slávneho Joeho Hilla (jeho otec je ešte slávnejší a je to Stephen King). Druhým titulom, ktorý je tiež horor je práve recenzovaný Domeček krve a bolesti a síce teraz nie je scenáristom Joe Hill, no Mike Carey je tiež v komiksoch dosť veľký pojem. Predsa len napísal tak známe a oceňované série ako je Lucifer alebo Mezi řádky

O čom je vlastne príbeh? Alice dostala k svojim 6 narodeninám darček v podobe domčeku pre bábiky. Tento obrovský a do najmenších detailov prepracovaný domček je pre ňou okamžite láska a stáva sa jej obľúbenou hračkou, pri ktorej je schopná presedieť hodiny. Dievčatko zistí, že pomocou zaklínadla môže bábiky v domčeku navštíviť tým, že sa zmenší na ich veľkosť a môže tak v domčeku bývať a hrať sa s rodinkou. V reálnom svete však život tak idylický nie je a Alice zažíva domáce násilie na vlastné oči. Jej rodičia sa totiž neustále hlasno hádajú a jej otec jej maminke nadáva a bije ju. Vo vnútri v domčeku je čierna izba, ktorá má pre Alicu ponuku, stačí k tomu len vysloviť kúzelné slovíčka…

Neznie to síce úplne ako téma pre horor, ale verte tomu, že je dianie v komikse celkom drsné a nešetrí sa tu ani poriadne temnými hororovými výjavmi. Mike Carey s tým už má predsa len skúsenosti a je to šikovný scenárista a vie ako vybudovať zaujímavý príbeh a ako ho spraviť pútavým. Veľkou výhodou celého príbehu je to, že nie je vôbec jasné, ako bude príbeh pokračovať a neustále nás scenárista niečím prekvapuje. K tomu je dej rozdelený do dvoch časových rovín, ktoré sa navzájom prelínajú. Kresba od Petra Grossa mi však úplne nesadla a vedel by som si to celé predstaviť výrazne krajšie nakreslené. Zážitok mi to však až tak nekazilo a určite fanúšikom kvalitných hororových príbehov komiks odporúčam.

Počet strán: 160

Scenár: Mike Carey

Kresba: Peter Gross

Preklad: Jan Kukrál

Redakcia: Filip Gotfrid, Jolana Tichá

4

Ďalší kvalitný hororový zárez do perfektnej edície DC Black Label. Ak ste fanúšikmi hororov, neváhajte a Domeček krve a bolesti určite skúste. Mike Carey je šikovný scenárista a napísal zaujímavý príbeh, pri ktorom rozhodne nebudete vedieť čo sa stane o stranu ďalej. Síce ma Joe Hill so svojim Košíkom plným hlav (tiež táto edícia) odrovnal o úroveň viac a bol som z Košíka vyslovene nadšený po všetkých stránkach, aj Domeček určite stojí za to. Len v tomto prípade ma až tak nezaujala kresba a vedel by som si predstaviť lepšiu.