Digital Dragons malo od 16-17. mája už svoj 10. ročník. Všetko sa to začalo v roku 2012, keď sa táto udalosť konala v Krakove v Poľsku prvýkrát. Vtedy tam bolo zhruba 300 návštevníkov, medzi ktorými boli hlavne vývojári, ktorý mali prednášky, predstavovali svoje hry a ich vývoj, hľadali nových zamestnancov a celkovo sa dobre bavili. V roku 2022 bolo už tých návštevníkov podstatne viac a vidieť, že táto akcia poriadne rastie každým rokom. Momentálne je to druhá najväčšia herná konferencia v Poľsku. Tentokrát tam už bolo viac ako 2000 návštevníkov s viac ako 40 krajín sveta a 150 prednášajúcich.

Organizácia bola veľkolepá, naozaj vypadala celá konferencia veľmi dobre a bolo to na veľmi vysokej úrovni. Či už samotná organizácia hotela, predania akreditácie, uvítanie, občerstvenie a podobne. Celá konferencia sa odohrávala v majestátnej hale ICE Krakow Congress Centre, ktorá je otvorená od roku 2014 a je to naozaj obrovská hala, ktorá má 4 poschodia a veľký počet sál rôznych veľkostí. Tá najväčšia, v ktorej sa odovzdávali aj hlavné ceny pre hry by sa nemusela hanbiť ani pred halou, v ktorej sa odovzdávajú Oscary za najlepšie filmy. Naozaj veľkolepé. Prvý deň sa začali rôzne prednášky od 10:00 a trvali až do 19:00. Prednášky na rôzne témy od samotných vývojárov z tých najznámejších poľských herných štúdií. Mohli sme sa tak dozvedieť množstvo informácií zo samotného vývoja hier a podobne. Večer potom vyvrcholil odovzdávaním cien Digital Dragons Awards 2022. Samotné ceny potom ovládlo hlavne štúdio Bloober Team so svojou hororovkou The Medium.

Najlepšia poľská hra: The Medium (Bloober Team)

Najlepšia mobilná hra: Here Be Dragons (Red Zero Games)

Najlepší dizajn: The Medium (Bloober Team)

Najlepší art: Papetura (Petums)

Najlepší soundtrack: The Medium (Akira Yamaoka, Arkadiusz Reikowski)

Najlepšia zahraničná hra: It Takes Two (Hazelight Studios)

Najlepšia indie hra desaťročia: Ghostrunner (One More Level)

Špeciálne ocenenie: Mateusz Witczak

Po odovzdávaní cien nasledovala veľká párty v jednom veľkom bare neďaleko centra mesta. Sem mali návštevníci zabezpečený odvoz priamo z pred kongresovej budovy. Párty stála naozaj za to, bolo tu množstvo vývojárov a celé to malo znovu vysokú úroveň. Druhý deň sa znovu niesol hlavne v duchu prednášok od 10:00, ale pomedzi to sme si mohli zahrať viacero hier alebo spraviť viacero rozhovorov. Druhý deň vyvrcholil akciou Indie Showcase 2022, kde boli vyhodnotené indie hry. Najlepšiu mobilnú indie hru vyhralo Railbound, tretie miesto pre najlepšiu nadchádzajúcu indie hru vyhralo Lost in Play, druhé miesto Batora: Lost Haven a prvé miesto vyhralo Sucker for Love: First Date. Komunita hlasovala za hru Hamster Playground. Celkovo skvelá akcia, Krakov je krásne mesto, vyšlo aj počasie a dúfam, že sa tam znovu dostaneme aj o rok!