Diablo je herný fenomén, ktorý vznikol v roku 1996 a hru vytvorilo dnes už kultové štúdio Blizzard. To vzniklo ešte v roku 1994 a na svojom konte má viacero známych herných hitov. Diablo samotné je akčným RPG, ktoré sa stalo natoľko populárnym, že vznikli aj ďalšie pokračovania v rokoch 2000, 2012 a aj aktuálny štvrtý diel z tohto roku. Vždy sa jednalo o veľkú udalosť a každé nové Diablo bolo mohutne hrávané a úspešné. Okrem hlavných dielov vznikli ešte aj datadisky. Preto nie je vôbec čudné, že vnikli aj komiksy. V Crew už vydali viacero herných komiksov a vždy sa jednalo o populárne hry ako napríklad Mass Effect, Cyberpunk 2077, Zaklínač alebo Assassins Creed.

Pre fanúšikov série Diablo je komiks určite zaujímavým rozšírením tohto sveta. Ostatných čitateľov to pravdepodobne až tak nezaujme, ale s tým v Crew pravdepodobne počítajú. Predsa len je herná komunita dostatočne široká a komiks má šancu zabodovať. Komiks samotný je o vzostupe Bul-Kathosa, ktorý je vlastne praotcom barbarov. Bul-Kathos má dvoch potomkov a to dcéru Naarah, ktorá ide v otcových šľapajách a syna Hirama, ktorý bol roky mimo svojho klanu. Jeho návrat však v otcovi vzbudí nemalé rozpaky. Hiram chce totiž využiť svojho otca a jeho bojovníkov na ovládnutie veľkej a nebezpečnej sily.

Komiks je taký jednoduchší a samotný scenár mohol byť vymyslený aj zaujímavejšie. Predsa len v hre je množstvo všemožných monštier, bojov, kúziel a podobne. V komikse síce boje sú, ale samotné dianie mi neprišlo nejak extra pútavé a chýbalo viac lore zo samotnej hernej série. Nechcem tým však odradiť fanúšikov hry, pre ktorých je komiks rozhodne zaujímavým spestrením a rozšírením tohto sveta. Za mňa sa však jedná o priemerný komiks, ktorý ale neurazí.

Počet strán: 84

Scenár: John Arcudi

Kresba: Geraldo Borges

Preklad: Zuzana Komprdová

Redakcia: Jolana Tichá

3

Ak ste fanúšikom známej a veľmi populárnej hernej série Diablo, komiks pre vás môže byť zaujímavým spestrením. Nečakajte však od neho zázraky, jedná sa totiž celkovo o priemerný komiks po všetkých stránkach. Chýba v ňom zaujímavejší dej a čakal som aj viac prvkov (monštrá, kúzla, zbrane, brnenia, miesta…) zo samotnej hernej série.