Vesmírna atmosférická príbehová adventúra, v ktorej si zalietate vesmírom a budete riešiť rôzne priestorové hádanky na planéte Mars. Za hru je zodpovedný Holandský tím KeokeN Interactive, ktorý funguje od roku 2011 a ich prvotinou bola adventúra Deliver Us the Moon z roku 2019, ktorá je vlastne predchodcom Deliver Us Mars. Kým však v predošlej hre to bol práve Mesiac, ktorý bol hlavným dejiskom, tak tu je to už Mars. Keď si tak pozriem hodnotenia predošlej hry, autorom sa podarilo zachovať kvalitu a v novej hre ešte pridali na vizuálnej atraktívnosti a niektoré miesta zvládli naozaj veľmi dobre. Celkovo je však Deliver Us Mars zaujímavou príbehovou adventúrou a ak máte radi vesmír a pozrieť sa na Mars sa vám asi v skutočnosti nepodarí, tak to určite skúste aspoň v tejto hre.

Planéta Zem je na tom veľmi zle a ľudstvo je na pokraji vyhynutia a tak sa v koži mladej astronautky Kathy Johanson vydávate na misiu na Mars, ktorá by mohla ľudstvo zachrániť. Okrem toho však z tejto planéty niekto volá o pomoc a tak sa s ostatnými troma členmi lode Zephyr vydávate na vesmírnu výpravu na Mars. Dôležité je nájsť kolonizačnú loď ARK, v ktorej pred 10 rokmi odletel aj váš otec.

Rozhodne ma prekvapila úroveň animácií postáv a aj celková epickosť príbehu. Tvorcovia sa neboja veľkolepejších scén a aj keď sa jedná o neakčnú adventúru, zaujímavých udalostí je viacero. Prvé dve hodiny sú prípravou na let samotný a následne aj samotný let a až po dvoch hodinách sa konečne dostanete na Mars. Aj tie prvé dve hodiny však majú niečo do seba a príjemne stupňujú očakávania hráča. Už v úvode si vyskúšate rezať okolité predmety alebo presúvať objekty, čo sú vlastne hlavné mechaniky hádaniek v tejto hre. Aj na Marse vás potom následne čaká viacero podobných rébusov a okrem toho budete využívať aj horolezecké schopnosti hlavnej postavy. Celkovo sa v hre nachádza aj viacero pasáží z minulosti, v ktorých si nejaké tie lozenia či iné mechaniky vyskúšate pred tým, ako ich budete používať priamo na Marse. Ten je tu zvládnutý naozaj vizuálne veľkolepo a hneď úvodné scény doslova vyrážajú dych. Prostredie vypadá naozaj dobre a síce je jasné, že tvorcovia nemali až tak veľký rozpočet, hra to uspokojivo maskuje. Je tu aj viacero príbehových animačiek a celkovo je príbeh hlavným ťahúňom hry. Celkovo ma to bavilo a ak máte radi vesmírne realistickejšie dobrodružstvá, určite sa budete dobre baviť. Len sa pripravte na to, že hra má pomalšie tempo, veď len samotná príprava pred štartom vašej vesmírnej lode vám zaberie niekoľko minút, kde postupne stláčate rôzne tlačidlá potrebné pre kontrolu a následný štart do vesmíru. Spoločnosť vám bude robiť okrem posádky aj lietajúci dron, ktorého budete vedieť v niektorých okamihoch aj ovládať.

Celkovo je hra dostatočne pútavá, zaujímavá, má slušnú grafiku vďaka Unreal Enginu a celkovo sa jedná o príjemné vesmírne dobrodružstvo. Bolo tu už viacero hier, v ktorých ste navštívili planétu Mars, ale Deliver Us Mars patrí rozhodne do tej lepšej polovice hier. Ak hľadáte inteligentnú realistickejšiu vesmírnu adventúru, Deliver Us Mars vám určite spraví radosť.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.

Žáner: 3D vesmírna adventúra.

• 80%
    - 80%
80%

Deliver Us Mars je rozhodne zaujímavou a pútavou vesmírnou adventúrou. Príjemná grafika, kvalitný príbeh a celkovo dobrá hrateľnosť založená na rôznej interakcii a priestorových hádankách. Hra má síce pomalšie tempo, ale ak hľadáte realistickejšiu vesmírnu adventúru s naozaj skvelo spracovaným prostredím Marsu, určite hru skúste.