Prvý diel tejto multiplayerovej hry vyšiel už v roku 2017 a získal si značnú popularitu. Síce sa do prvej ligy neprebojoval, no na menšiu hru mal dosť kladné reakcie od hráčov a aj prekvapivo vysoký počet hráčov. Hru totiž hralo viac ako 16 000 hráčov naraz, čo je na multiplayer veľmi fajn a máte zaistené, že vás pripojí do online hry takmer stále. O čo sa vlastne jedná? Je to v podstate FPS aj keď o akciu tu až tak nejde a hra testuje vaše inštinkty, pozornosť a dôveru. Váš tým bol totiž v prvom diely zložený zo 6 ľudí a dvaja z nich sú od začiatku infikovaní. Tí to musia maskovať a diabolský rituál doviesť do konca a ostatní zasa musia prísť na to, kto je infikovaní. Podobne je tomu aj v pokračovaní, len je tu vyšší počet hráčov. Tentokrát sú hry v počte 6 až 9 hráčov a znovu tu máme dvoch infikovaných a ostatní musia prísť na to, kto to je. Čas uteká a rituál sa nebezpečne blíži k svojmu koncu a ak infikovaní nie ste, musíte si poriadne všímať, kto ním z vašej partie vlastne je. Druhý diel však popularitu toho prvého zatiaľ nedosahuje ani náznakom. Zatiaľ ho naraz hralo len cez 700 hráčov, čo je teda poriadny pokles oproti prvému dielu. Možno sa to v budúcnosti ešte zmení a hra získa na popularite napríklad prechodom na free 2 play režim.

Inak je hrateľnosť hlavne zo začiatku veľmi chaotická a naozaj si musíte na hru zvyknúť. Ja som absolútne nevedel, čo mám vlastne robiť, kam ísť, s čím mám manipulovať a podobne. Naozaj to chce trochu cviku a pár hier asi budete potrebovať aby ste sa do toho dostali. Inak je princíp hry zaujímavý a výrazne iný ako u multiplayerovej konkurencie. Ak ste infikovaní, musíte aktivovať krvavé oltáre, ktoré potom ostatných hráčov dostanú do inej reality. Tam získate špeciálne vraždiace schopnosti a neinfikovaných hráčov môžete zabiť. Táto špeciálna realita sa nazýva In-Between a neinfikovaní hráči v nej musia prežiť a utiecť. Mimo tejto reality majú neinfikovaní hráči väčšiu moc a musia sledovať pozorne, ktorí hráči sa ako správajú a môžu identifikovať tých nakazených. Majú výhodu, že ich je predsa len viac a ak sú v reálnom svete, môžu nakupovať aj u obchodníka za duše a získať tu potrebné predmety či zbrane. Tie získavate aj za plnenie úloh, ktoré behom hrania dostávate. Je to taká sociálna FPS multiplayerovka, v ktorej jednoducho musíte mať dobrú dedukciu a tá vám dokáže vyhrať hru. Nie je to len o zabíjaní, ale aj o taktike a sledovaní, čo tomu dáva nový rozmer.

Po grafickej stránke sa jedná o priemer aj napriek tomu, že hra beží na Unreal Engine 5. Grafikou však nijak neohúri, ale ani neurazí. Zvuky sú správne hororové a dokážu vyvolať aj mrazenie. Mapy sú predovšetkým interiérové a jedná sa o rôzne kancelárie, kostoly, nemocnice a podobne. Inak je to rozhodne zaujímavá multiplayeorvka, taká nevšedná a kľudne vám môže sadnúť ak hľadáte niečo iné a nejde vám až tak o akciu. Ja osobne nemôžem povedať, že by som sa bavil, ale zaujímavé to rozhodne bolo.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.

Žáner: Online multiplayerová hororová sociálna FPS.

Multiplayer: Áno (až pre 6-9 hráčov).

• 70%
    - 70%
70%

Deceit 2 je online multiplayerová hororová FPS. Funguje však na veľmi špeciálnom princípe a ak ste nehrali prvý diel, tak budete fakt kukať, že ste niečo podobné ešte nevideli. Nejde tu totiž primárne o akciu, ale o manipuláciu s ostatnými hráčmi. Buď hráte za infikovaného, ktorý chce dokončiť diabolský rituál a ostatných hráčov zabiť alebo hráte za neinfikovaného a musíte odhaliť tých infikovaných a ujsť. Je to plné dedukcie, nedôvery a skúmania. Je to rozhodne zaujímavé a iné ako ostatné hry, ale až tak dobre som sa zase nebavil.