Lighthouse Games Studio tvoria len dvaja vývojári od roku 2009, ktorí už za sebou majú hneď niekoľko hier. Začínali humornými hrami ako Comedy Night z roku 2017 aby pokračovali žraločím multiplayerom z roku 2019 Shark Attack Deathmatch 2. V tom istom roku vydali aj singleplayerový podmorský survival Death in the Water, v ktorom ste museli čo najdlhšie prežiť pod vodou proti veľkým bielym žralokom. K tomuto konceptu sa vývojári teraz vrátili s pokračovaním, ktoré má výrazne väčšie ambície.

Death in the Water 2 je indie titul, ktorý vytvorili dvaja kamaráti a po predošlých skúsenostiach s podobnými podmorskými hrami už dobre vedeli, do čoho idú. Tentokrát sa jedná znovu o singleplayerový herný zážitok, v ktorom je nutné prežiť čo najdlhšie. Finálny boss na vás čaká v levely 15 a postupne od začiatku sa náročnosť stále zvyšuje. Začínate s harpúnou a s malými skúsenosťami v podmorskom svete. Všetky štatistiky máte na minimum a postupne si ich za pozbierané zlato z truhlíc počas úrovní vylepšujete. Je to potrebné hlavne v neskorších fázach hry, kedy už je prežitie jednotlivých vĺn naozaj výzva. Tak najskôr o čo vlastne v hre ide? Ste potápač, ktorý hľadá truhlice so zlatom v nebezpečných vodách plných vrakov a smrtiacich záhad. Zo začiatku zahliadnete občas nejakého útesového žraloka, murénu, jedovatého morského hada, či neškodné rybky. Vašou úlohou je pozbierať čo najviac zlata a nábojov pred tým, ako sa začne nebezpečná vlna, ktorá zvyšuje agresivitu u okolitých živočíchov a teda kým zatiaľ na vás veľmi neútočili a cítili ste sa relatívne bezpečne, po zvýraznení červeného krakena na obrazovke to už vôbec nebude bezpečné. Zvýšená agresivita spôsobí, že vám pôjde po krku takmer všetko živé, čo sa v danej úrovni nachádza (teda okrem malých rybičiek). Budete sa musieť riadne obracať a poriadne sa obzerať, aby vás neprekvapil žiadny nečakaný útok žralokov, či inej podmorskej hávede. Popri tom musíte sledovať zásoby kyslíka a aj svoje náboje, ktoré sa rýchlo míňajú a je potrebné si ich dopĺňať z nájdených truhlíc. Zo začiatku sa budete snažiť prežiť proti útesovým žralokom, jedovatým morským hadom či murénam, obtiažnosť sa však bude stupňovať a na rad prídu nebezpečnejšie koralové hady, väčšie, rýchlejšie a odolnejšie žraloky (mako, veľký biely žralok), ozbrojené syrény a tak podobne.

Veľmi dôležité pre vaše prežitie je zbieranie zlata z truhlíc. Na základe toho si potom po prejdení úrovne môžete vylepšovať vaše zbrane, nakupovať zbrane nové alebo vylepšovať svoj potápačský oblek. Pre prežitie sú to nevyhnutné veci. Začínate s obyčajnou harpúnou, ktorá hlavne na odolnejšie žraloky až tak nezaberá a musíte do nich vystreliť viacero harpún, aj kvôli tomu sa oplatí šetriť na silnejšie zbrane ako sú brokovnica, granáty, zbraň vystreľujúca výbušniny, či rýchlopalná silnejšia harpúna. Každú zbraň si môžete aj vylepšovať a aj vylepšovanie obleku dodáva odolnosť, rýchlosť v plávaní či rýchlejšiu regeneráciu. Počas jednotlivých úrovní musíte okrem zlata zbierať aj spomenutú muníciu a lekárničky, ktoré vám často zachránia život. Žraloky sú totiž v neskorších fázach riadne agresívne a je veľmi ťažké sa dokonale vyhýbať ich vražedným čeľustiam.

Musím pochváliť aj atmosféru, ktorá je naozaj hlavne počas agresívnej časti úrovne poriadne napínavá. Páči sa mi aj grafika, podmorské prostredia sú síce podobné, ale našťastie je tu stále dostatok rôznych vrakov, ruín a celkovo iného terénu, ktoré od seba jednotlivé úrovne dostatočne rozlišujú. Menia sa aj farby a kým zo začiatku to vypadá na idylické čľapkanie vo vode počas slnečných lúčov, ku koncu je to už poriadne pochmúrny horor, v ktorom je aj zlá viditeľnosť pod vodou. Ak teda hľadáte atmosférický survival a máte radi žraloky, budete určite spokojní. Ja som sa bavil viac, ako som čakal.

Oficiálna STEAM stránka hry.

Žáner: Akčný podmorský survival.

• 80%
    - 80%
80%

Death in the Water 2 je perfektný podmorský survival plný agresívnych žralokov a iných nebezpečných živočíchov. Aby ste sa dostali až na koniec, budete sa musieť poriadne rýchlo obracať a čo najpresnejšie strieľať. Takto intenzívny zážitok s krvilačnými žralokmi tu ešte nebol!