Rozhodne originálna malá indie hra. Síce tu už pár hier bolo, kde hráte za potápača, podobným spôsobom ešte spracované neboli. Hra je od herného štúdia MINTROCKET z Južnej Kórei a vyšla už v októbri 2022 v Early Access verzii na Steame. Odvtedy si hra získala naozaj veľkú popularitu a extrémne kladné recenzie. Na Steame má 96% kladných recenzií a na Metacritic má hra priemer 89% zo všetkých recenzií. Extrémnu popularitu tejto indie hry ukazuje aj takmer 100 000 hráčov, ktorí hrali v tom istom čase, čo je na malú 2D indie hru naozaj obrovské číslo.

Hráte tu za tučka Dejva, ktorý cez deň pracuje ako potápač v hlbinách a loví ryby a večer sa stará o chod sushi reštaurácie, kde pripravuje ingrediencie a obsluhuje hostí. Všetko sa to odohráva v retro pixelovej 2D grafike a celá hra má taký pokojný feeling. Dave sa sa teda potápa už takmer celý život, ale na nejaký väčší úspech ešte len čaká. Preto sa potápa a hľadá rôzne artefakty, poklady, loví ryby menšie, väčšie, bojuje s podmorskými príšerami, dáva si pozor na nebezpečné morské dravce a podobne. Hra je v tomto smere prekvapivo veľmi prepracovaná a ponúka viac ako 200 druhov vodných živočíchov, niektoré obyčajné na lovenie a niektoré sú nebezpečné aj pre vás. Pod vodou na vás čakajú rôzne aktivity a možnosti lovenia či zbierania. Následne si môžete nazbierané veci predávať či z nich chystať v reštaurácii jedlá. Za nazbierané peniaze potom môžete vylepšovať svoje zariadenia ako napríklad harpúnu či iné zbrane. Vylepšujete si tým aj svoj dýchací prístroj a môžete sa tak ponárať do väčšej hĺbky a kyslík vám aj dlhšie vydrží, čo je pre pokračovanie hrou naozaj veľmi potrebné. Podmorský svet je bohatý, stále sa v ňom niečo deje a ako pokračujete hrou, tak zažívate aj nové a nebezpečné dobrodružstvá. Objavíte podmorský portál do neznáma, budete bojovať s obrovským žralokom, budete organizovať dostihy podmorských koníkov, bojovať s chobotnicou a podobne. Je toho naozaj veľa a stále zažívate niečo nové. Hra je v tomto naozaj prepracovaná a tvorcovia mali množstvo nápadov.

Druhou časťou hry je potom manažment v reštaurácii, v ktorej pripravujete menu z rýb a živočíchov, ktoré ste cez deň nachytali. Je tu kuchár, ktorý jedlo chystá a vy musíte obsluhovať zákazníkov čo najrýchlejšie, čo samozrejme pri ich vyššom počte nie je až také jednoduché. Budete im nalievať zelený čaj a pripravovať rôzne iné pochutiny ako rôzne sushi a podobne. Zarábate za to peniaze a tiež môžete reštauráciu vylepšovať.

Úlohy a zákazky na lov dostávate od rôznych osôb, s ktorými aj komunikujete napríklad aj prostredníctvom mobilu, kde si viete pozerať aj počasie. Rozhovory sú však bohužiaľ len písanou formou bez dabingu, čo trochu zamrzí, lebo je ich vcelku dosť a bolo by príjemnejšie ich aj počúvať, ako ich len čítať, čo je kus nudné. Inak je však hra na veľmi vysokej úrovni v prepracovanosti herných prvkov a mechaník a je aj veľmi návyková a chytľavá. Veľmi ťažko som sa od nej vedel odtrhnúť a rozhodne ju odporúčam každému, kto hľadá príjemnú, zábavnú a prepracovanú menšiu hru.

• 90%
    - 90%
90%

Prekvapivo prepracovaná a príjemná hra o potápaní. Tých herných mechaník je tu však viacero a hra ponúka naozaj bohaté možnosti či už potápania, lovenia rýb, prehľadávania podmorského dna, ale aj manažment reštaurácie, v ktorej chystáte jedlo a obsluhujete hostí. Veľmi chytľavé a rozhodne odporúčam všetkým fanúšikom kvalitných indie hier.