Najskôr pár viet ku hre, ktorá patrila v posledných rokoch predsa len k najočakávanejším hrám vôbec. Cyberpunk 2077 bol vo vývoji viac ako 8 rokov a niekoľkokrát bola hra odložená kvôli jej veľkosti, komplexnosti a potrebe opraviť a vychytať množstvo vecí v hre. CD Projekt RED je veľmi skúsené poľské herné štúdio, ktoré má za sebou sériu hier z obľúbeného fantasy sveta Zaklínača (ktorého komiksy u nás tiež vydáva Crew). Hlavne tretí diel povyhrával množstvo ocenení. Hráči a aj kritici dobre vedia z predchádzajúcej tvorby CD Projektu, že ich scenáristi vedia písať dobré príbehy a celkovo vie toto štúdio robiť naozaj kvalitné hry. To všetko jednoducho hráčov veľmi lákalo a už len z obrovských predobjednávok sa vývoj hry takmer zaplatil. Hra sa však odložila niekoľkokrát a hráči už začínali byť nervózni do takej mieri, že sa poniektorí narušení jedinci začali vyhrážať vývojárom CD Projektu smrťou. 10.12.2020, v jednom z najhorších rokov pre svet kvôli covidu-19 hra konečne vyšla a bol to masívny úspech, aj keď mala hra pri vydaní veľké množstvo problémov. V roku 2023 však dostal Cyberpunk perfektné rozsiahle DLC s názvom Phantom Liberty, ktoré výrazne veľa vecí zlepšilo. V roku 2022 vyšiel na Netflixe úspešný animovaný seriál Cyberpunk: Edgerunners. Na základe toho, že bola hra tak populárna pri vydaní, tak išlo Crew do komiksu Cyberpunk 2077: Trauma Team, ktorý svojou kvalitou rozhodne prekvapil a patrí medzi najlepšie herné komiksy. Niet sa preto čomu čudovať, keď sa Crew pustilo aj do ďalšieho komiksu z tohto univerza.

Zaujímavé, ale Cyberpunk 2077: Máš moje slovo je ešte lepší komiks ako už skvelý Cyberpunk 2077: Trauma Team! To by som naozaj nebol povedal, že sa dočkáme ešte lepšieho komiksu a už ten minulý som pokladal za menší zázrak. Predsa len komiksy podľa hier nepatria práve k tým najkvalitnejším, ale občas sa jednoducho zadarí. Rozhodne prekvapí hlavná postava príbehu, ktorou je jedna na prvý pohľad mierumilovná babička, ktorá sa živí ako servírka. Keď jej však zabijú dcéru, tak otvorí dvere, ktoré už dávno zavrela a nechcela sa už nikdy do Night City vrátiť. Táto stará žena je vycvičený stroj na zabíjanie a hnusní gangstri dostanú poriadne na prdel…

Hneď na úvod ma zaujala pekná kresba od Španiela Jesúsa Hérvasa, ktorého budem do budúcna asi detailnejšie sledovať. Naozaj skvelá práca! Vizuálnemu zážitku pomáhajú aj pekné pestré farby od Giulii Brusco, ktorá už pracovala na viacerých známych sériách, ktoré už boli vydané aj u nás (Skalpy, Punisher…). Zaujme aj meno scenáristu, ktorým je poľský autor Bartosz Sztybor, ktorý mimochodom pracoval aj na mojich dvoch obľúbených komiksových Zaklínačoch a to Zaklínač 5: Blednoucí vzpomínky a Zaklínač 7: Balada o dvou vlcích. Oba tieto komiksy odporúčam a už tam ukázal, že vie písať zaujímavé scenáre a vie priniesť do známej značky svieže zápletky. Podarilo sa mu to na výbornú aj s Cyberpunkom a skvelo som s abavil od začiatku až do konca. Myslím si, že by tento (a ani ten predošlý) komiks nemal minúť žiadny fanúšik Cyberpunku 2077, čo však poteší je to, že to dokáže zaujať aj tých, ktorí hru nehrali a ani sa neradia k fanúšikom. Jednoducho stačí, ak máte radi kvalitné komiksy. Perfektná uzavretá jednohubka.

Počet strán: 104

Scenár: Bartosz Sztybor

Kresba: Jesús Hérvas

Preklad: Filip Ženíšek

Redakcia: Dagmar Garciová, Jolana Tichá

5

Cyberpunk 2077: Trauma Team sa mi veľmi páčil, ale Cyberpunk 2077: Máš moje slovo je ešte o úroveň lepšie!!! Niet sa však čomu čudovať, veď to napísal Bartosz Sztybor, autor dvoch najlepších komiksových Zaklínačov (Blednoucí vzpomínky a Balada o dvou vlcích). Scenár je zaujímavo svieži a perfektne k tomu sadne aj štýlová kresba s peknými pestrými farbami. Príbeh o starej žene, ktorá sa chce pomstiť gangstrom za smrť svojej dcéry, no kto by to bol povedal, že to bude takáto pecka. Odporúčam fanúšikom hry, ale rozhodne aj tým, čo hľadajú celkovo kvalitný komiks.