Tak toto bolo rýchle! Nakladateľstvo Zanir na čele s Janom Schejbalom vydalo za mesiac a pol od prvého dielu aj diel druhý a skompletizovalo tak minisériu Crueler than Dead skôr ako by ste povedali borůvkovej koláč. Toto svieže malé nakladateľstvo ma svojím výberom baví a častokrát siahnu po naozaj zaujímavých komiksoch či mangách. Väčšinou sa jedná o menej známe tituly a pozerajú sa po nich po celom svete. Takto už vydali Francúzske, Španielske, Talianske, Japonské, Austrálske či Švédske komiksy. Ak máte radi mangu, Zanir vydal komplet sériu vydarenej postapokalyptickej sci-fi Cagaster, vydali aj prehistorickú mangu Putování s dinosaury, ktorá určite poteší všetkých milovníkov dinosaurov. Vydávajú aj momentálne jednu z najlepších sérií na našom trhu a to akčný Radiant a ak máte radi bojové mangy s humorom, jednoducho to musíte skúsiť. Tu už je v príprave šiesty diel a dúfam, že sa sérii v predajnosti darí. No a pre všetkých fanúšikov hororovej mangy je tu miniséria Crueler than Dead, z ktorej prvý diel som recenzoval nedávno a veľmi ma bavil.

Crueler than Dead má len dva diely a jedná sa o zombie hororovú mangu. Prvý diel ma zaujal svojím dynamickým tempom, častou akciou, vydarenou kresbou a poriadne hnusnými zombíkmi. Preto ma dosť behom čítania druhej a teda finálovej časti zarazilo, že tých perfektne kreslených zombíkov tu už takmer vôbec niet. Hlavnou hrdinkou je žena Maki Akagi, ktorá sa v prvom diely dozvedela, že je úspešne vyliečená zo zombie nákazy, ale nechalo to na nej následky a to výrazne väčšiu silu a rýchlosť. Jedná sa teda o akýsi nový druh človeka. Podobne je na tom aj malý chlapec Šóta, ktorý s Maki putuje. Nesú so sebou túto zázračnú vakcínu do Dómu v centre zdevastovaného Tokia. Vo vnútri to však vôbec nevypadá tak, ako si to predstavovali a hŕstka elity žije v luxuse a ostatní prežívajú v príšerných podmienkach…

Druhý diel výrazne zvoľnil tempo a výrazne ubral na zombíkoch a akcii. Aj tých hororových prvkov je už podstatne menej a ak čakáte akčný a nechutný masaker, ako tomu bolo v prvom diely, budete mierne sklamaní. Stále je to našťastie dejovo dostatočne zaujímavé a sú tu nové príbehové linky. Šóta sa spriatelí s vodcom detského gangu a ten ho zavedie za jeho otcom. Maki sa dozvie, že je tehotná a ukáže sa, že vodca celého Dómu je poriadny sviniar a má s obyvateľmi veľmi škaredé plány. Toto všetko je dostatočne pútavé, ale tých zaujímavejších scén je menej a druhý diel je aj viac ukecaný. Pri prvom diely som bol veľmi milo prekvapený, ako dobre som sa tou priamočiarosťou akčného zombie hororu bavil. Druhý diel už je dejovo komplikovanejší, rieši rozdiely obyvateľstva, vzburu, politikárčenie, prináša nové postavy, ale tej akčnej nechutnej zábavy ubral na môj vkus až príliš. Za mňa je to teda o niečo horšie ako prvý diel, ale stále túto minisériu odporúčam fanúšikom manga a zombie hororov. Kôzô Takahashi to stále kreslí dostatočne kvalitne, že by to mohlo zaujať dokonca aj nemangistov. Škoda, že táto séria nemá viac dielov a ten príbeh nie je viac rozvedený, mohlo to byť určite ešte dosť zaujímavé.

Počet strán: 216

Scenár: Tsukasa Saimura

Kresba: Kozo Takahashi

Preklad: Sabina Dudová

Redakcia: Katarzyna Niemiec, Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

4

Druhý a zároveň finálny diel tejto hororovej zombie série je už výrazne menej akčný a ponúka aj výrazne menej hororových zombie nechutností. Z priamočiareho akčného príbehu sa stal komplikovanejší, viac sa tu intriguje, politikárči a celkovo je to ukecanejšie. Škoda toho, lebo tá akčná jednoduchosť plná perfektne nakreslených zombíkov na mňa veľmi fungovala. Stále som však spokojný a túto minisériu rozhodne odporúčam fanúšikom manga a zombie hororov.