Hra Cookie Cutter je 2D kreslenou plošinovkou s výraznými prvkami metroidvanie. To znamená, že máte mapu oblastí a viacero miest je pre vás uzamknutých, kým nedostanete požadovanú schopnosť, aby ste sa na uzamknuté miesto dostali. Ďalej si tu aj zlepšujete schopnosti a získavate nové počas hrania. Cookie Cutter je iné hlavne v tom, že je to poriadne divoká a krvavá akcia, čo v tomto žánri zasa nie je až tak bežné a rozhodne by som privítal viac podobne brutálnych plošinoviek. Jedná sa o prvotinu štúdia Subcult Joint. Príbeh sa odohráva v budúcnosti, kde vládne šialený magor. Doktorka Shinji Fallonová vytvorila androidku, ktorej dala meno Cherry. Laboratórium doktorky však prepadnú vojská INFONETu, za čím stojí práve spomínaný šialený magor, doktorku unesú a Cherry totálne zmrzačia a nechajú ju napospas smrti. Po rokoch sa však Cherry vracia v plnej sile a je pripravená na pomstu.

Celá hra má taký punkový štýl, tvorcovia sa neboja krvi a brutality a celkovo sú zvuky poriadne hlasné, akcia je hlučná, hrdinka si zaškrieka a celkovo je to dosť divoké. Hlavne so zvukmi som mal problém, sú síce správne dravé, ale niekedy je to naozaj až príliš všetko hlučné a normálne ma z toho rozbolela hlava a musel som dávať hru tichšie. Poteší však dabing, ktorý v podobných menších hrách vôbec nie je zvykom. Ako som už spomenul, jedná sa o 2D metroidvania plošinovku, ktorá je doplnená o brutalitu a drsný krvavý humor. Celé to pôsobí dobre, atmosféra sveta je zvládnutá dobre, všade sú nejakí roboti či mutanti a celkovo to pôsobí vizuálne dobre. Dizajn sveta väčšinou tvoria nejaké tie továrne, laboratóriá, smetiská a podobne a je škoda, že sa v tomto tvorcovia trochu viac neodviazali, no nepriateľov je viacero druhov a všetky tie pohyby, akcia a krvavé ukončenia vypadajú jednoducho dobre. Postupne získavate nové bojové ale aj pohybové schopnosti a tak máte silnejší úder, nové údery či zbrane, môžete doskočiť vyššie alebo ďalej a podobne. Energiu na zbrane a život získavate porazením nepriateľov a dobitím svojej postavy. Variabilita nepriateľov je celkovo dosť široká a natrafíte samozrejme aj na súboje s bossmi, ktorí sa tiež vizuálne vydarili a aj samotné boje sú dosť zábavné. Čo však tvorcovia príliš dobre nevyriešili sú časté uzamknuté miestnosti, kde na vás vybehne veľký počet nepriateľov a vy tú miestnosť neviete opustiť, kým všetkých nepriateľov nezničíte. Je to dosť otravné, lebo je to v hre celkom často. Ďalej má hra aj viacero miestností, kde je potrebné presné ovládanie počas všemožných skokov a vyhýbaniu sa pasciam. Hra však nemá práve najlepšie spravený dotykový systém a tak občas umriete aj vtedy, keď to vypadá, že ste sa pasce nedotkli. Je to občas frustrujúce a úplne zbytočne. Inak je však hra kvalitná a bavila ma svojou atmosférou a brutalitou.

Na to, aká bola hra pred vydaním neviditeľná a nemala takmer žiadnu mediálnu kampaň, tak by ste ju určite nemali nechať zapadnúť, ak patríte medzi fanúšikov žánru. Hra je totiž poriadne divoká a brutálna a celé je to dostatočne zábavné a iné, ako konkurenčné metroidvania hry. Ak máte podobné hry radi, určite Cookie Cutter skúste, síce hra občas nepekne frustruje, ale aj napriek tomu sa baviť určite budete, veď ako zbrane tu budete mať motorovú pílu alebo elektrickú gitaru. Hra vyšla na PC, PS5 a Xbox Series.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.

Žáner: 2D plošinovka.

• 80%
    - 80%
80%

Cookie Cutter je poriadne divoká a brutálne krvavá 2D kreslená plošinovka. Ak máte radi žáner metroidvania, tak vás táto šialenosť určite bude baviť. Je síce občas frustrujúca, ale inak sú tie boje zábavné, svet má svoju punkovú atmosféru a celkovo to pôsobí viac než dobre. Rozhodne milé prekvapenie.