Dokončenie príbehu z kolonizovania Južnej Ameriky.

Séria Conquistador má len 4 diely a pán Vybíral ju tu vydal v dvoch knihách po dvoch dieloch. Jedná sa o titul od slávneho komiksového scenáristu Jeana Dufauxa, od ktorého tu už vyšlo viacero komiksov od Vybírala a to historická Murena, fantasy Sága Valty a pirátske dobrodružstvo Barakuda. V Európe sa jedná o veľmi obľúbeného autora a celkovo pracoval na veľkom počte rôznych komiksov a určite tu ešte nejaké tie série od neho skôr či neskôr vyjdú. Conquistador vychádzal od roku 2012 do roku 2015. Jedná sa o populárny komiks, ktorého tretí diel skončil v roku 2013 v hlasovaní o najobľúbenejšie komiksy v TOP100 na 75. mieste a posledný štvrtý diel obsadil v roku 2015 v hlasovaní pekné 48. miesto.

Conquistador je historicko-dobrodružný komiks so štipkou fantasy. Ak však neholdujete fantasy a chcete čítať reálnu dobrodružnú históriu, aj tak by som dal tomuto komiksu šancu. Príbeh sa odohráva v roku 1520 v Južnej Amerike a zameriava sa na španielskych dobyvateľov (conquistadorov), ktorých tu síce zo začiatku považovali za Bohov/vyslancov Bohov a samotný vládca Moctezuma je k nim veľmi veľkorysý a priateľský, ale postupne prichádza na to, že sú to tak isto len ľudia z mäsa a kostí a sú ovládaní ľudskými pudmi a prahnú len a len po moci a zlatu. Tretí a štvrtý diel pokračujú tam, kde sa príbeh skončil naposledy. Cortés chce zlato a je pre to schopný urobiť čokoľvek a Hernando Del Royo sa snaží si získať na svoju stranu kmeň Hiburasov.

Druhá kniha je už výrazne viac historická a fantasy prvky sú viac v úzadí ako v knihe prvej. Ak máte radi čisto historické dobrodružné komiksy, nemusíte sa fantasy vôbec obávať, ono sa v konečnom dôsledku jedná len o uctievanie Bohov a ich nadľudskú silu. Tento prvok však nijak výrazne neruší a ani sa často neobjavuje. Je to hlavne historicko-dobrodružný príbeh z prostredia Južnej Ameriky a v tomto je Conquistador na našom trhu unikátny, keďže tu nič s touto témou ešte nevyšlo. Príbeh je pútavý, ale v prvom diely ma to verbovanie oddielu na lúpež Moctezumovho pokladu bavilo viac. Tu mi hlavne v záverečnom diely chýbalo viac silnejších momentov a chýbali mi tu sympatickejší hrdinovia. Inak je to však dobre vymyslený príbeh, ktorý zaujme aj svojou peknou kresbou od Philippeho Xaviera a aj temnými farbami od Jeana-Jacquesa Chagnauda.

Komiks si môžete kúpiť na stránke verneovky.cz (čo je oficiálna stránka od pána Vybírala) momentálne za peknú zľavu 35% do 30.09.2022.

Počet strán: 112

Scenár: Jean Dufaux

Kresba: Philippe Xavier

Preklad: Jitka Musilová

Redakcia: Zbyněk Froněk, Josef Vybíral

4

Conquistador 3 a 4 je ukončením historicko-dobrodružnej série z prostredia španielskych dobyvateľov v Južnej Amerike. Atraktívnu tému spracoval Jean Dufaux temne, brutálne a dráždivo. V samotnom finále mi však k plnému hodnoteniu chýbali silnejšie momenty a sympatickejší hrdinovia.