Belgický autor Jean Dufaux je jeden z najznámejších európskych komiksových scenáristov. Má už za sebou poriadne bohatú zbierku titulov v rôznych žánroch a u nás už od neho Vybíral vydal fantasy Sága Valty, historický komiks zo starovekého Ríma s názvom Murena a zatiaľ posledným bol pirátsky komiks Barakuda, čo sa dá opísať ako drsnejší Piráti z Karibiku. Sága Valty vyšla v jednej knihe a je dokončená, z Mureny zatiaľ vyšla jedna kniha, v ktorej sú 4 diely série a celkovo má zatiaľ séria 11 dielov. Z Barakudy zatiaľ vyšla tiež jedna kniha, v ktorej boli 2 diely série a celkovo má séria 6 dielov. Jej pokračovanie sa chystá na druhú polovicu roka. Keďže má pán Vybíral tohto autora naozaj rád, rozhodol sa tu od neho vydať aj sériu Conquistador. Znovu sa jedná o poriadne drsné čítanie, ale to už je pre scenáre od Jeana Dufauxa akési rozpoznávacie znamenie. Conquistador vychádzal v rokoch 2012 až 2015 a celkovo má séria podľa hodnotení čitateľov vyrovnanú a vysokú kvalitu. Jednotlivé diely sa umiestnili v daných rokoch v TOP100 najobľúbenejších frankofónnych komiksov a to je rozhodne dobrá vizitka. Prvý diel sa dokonca umiestnil na 26. mieste a predbehol napríklad taký skvelý titul ako je aj na našom trhu vydaný Azimut.

Conquistador je historicko-dobrodružný komiks s prvkami fantasy. Ak však neholdujete fantasy a chcete čítať reálnu dobrodružnú históriu, aj tak by som dal tomuto komiksu šancu. Nemuselo by vás to totiž až tak vyrušovať. O čom je vlastne príbeh? Príbeh sa odohráva v roku 1520 v Južnej Amerike a zameriava sa na španielskych dobyvateľov (conquistadorov), ktorých tu síce zo začiatku považovali za Bohov/vyslancov Bohov a samotný vládca Moctezuma je k nim veľmi veľkorysý a priateľský, ale postupne prichádza na to, že sú to tak isto len ľudia z mäsa a kostí a sú ovládaní ľudskými pudmi. Španielsky generál Cortés vie, že tu niekde ukrývajú veľké bohatstvo, chce ho vidieť a následne aj získať, nech to stojí čo to stojí. Cortés poverí Catalinu Guerero aby velila malému oddielu zlodejov a zabijakov, ktorí sa nezastavia pred ničím, aby sa nepozorovane dostali do sídla Moctezumy a zobrali mu čo najviac zlata, ktorý potom zloží k nohám kráľa a zastaví tak nelichotivé klebety, kvôli ktorým sem bola vyslaná trestná výprava vedená Pánfilom De Narváezom.

Ak máte radi temnejšiu atmosféru, budete s komiksom určite spokojní. Drsný príbeh, ktorý je na prvých niekoľko stranách zameraný na verbovanie oddielu, ktorý sa vydá na lúpež pokladu. Tu je to ešte relatívne uvoľnené, dokonca sa nájdu aj nejaké vtípky a každá z postáv je predstavená v inej situácii. Postupne sa verbuje skupinka, ktorú tvorí spomenutá Catalina, ktorá tomu šéfuje a hneď vo svojej prvej scéne je ukázaná, že je to naozaj drsná ženská, ďalej je tu jej predĺžená ruka Gomes, silák Burro, mladý kuchár a zároveň aj nebezpečný mastičkár v jednom Cvrček, hlavný hrdina príbehu a dobrý bojovník Hernando Royo, duchovný Brat Cristoval, ktorý sa zasa vyzná v chrámoch a indiánsky sprievodca Chavez. Až potom naberú udalosti spád a začne to byť výrazne temnejšie. Za kresbou stojí Francúz Philippe Xavier a je to u nás jeho premiéra. Rozhodne kreslí zaujímavo a temné farby mu na jeho kresbu namiešal Jean-Jacques Chagnaud, ktorý koloroval už obrovské množstvo komiksov. Ak máte radi dobrodružné komiksy, historické obdobie conquistadorov a nevadí vám štipka fantasy, budete sa určite dobre baviť. Ja som sa bavil a teším sa na pokračovanie, ktoré by malo vyjsť v druhej polovici roka a ukončí tak tento príbeh.

Komiks si môžete kúpiť na stránke verneovky.cz (čo je oficiálna stránka od pána Vybírala) momentálne za peknú zľavu 35% do 31.05.

Počet strán: 132

Scenár: Jean Dufaux

Kresba: Philippe Xavier

Preklad: Jitka Musilová

Redakcia: Zbyněk Froněk, Josef Vybíral

5

Conquistador 1 a 2  je tak ako už u Jeana Dufauxa býva zvykom, poriadne drsný a temný komiks. Žánrom je to dobrodružno-historický príbeh so štipkou fantasy. Prvý diel má ešte relatívne uvoľnenú atmosféru a vtípky pri verbovaní jednotlivých členov oddielu na lúpež Moctezumovho pokladu, ale potom dostane príbeh spád a výrazne je temnejšia aj atmosféra. Bavil som sa a zhltol som to celé veľmi rýchlo, teším sa na dokončenie príbehu, ktoré by malo vyjsť v druhej polovici tohto roka.