Edícia francúzskych komiksových spracovaní slávnych poviedok R. E. Howarda o Barbarovi Conanovi je u nás (ale aj vo Francúzsku) veľmi úspešná a momentálne má už vo svete 13 dielov. U nás už vyšli 3 knihy a v každej boli 3 diely. Tentokrát je tu výnimka, lebo v najnovšom štvrtom zväzku sú len 2 príbehy. Na tejto populárnej fantasy edícii pracuje množstvo nadaných scenáristov a kresličov, pričom každý jeden diel má iných autorov. Prvý zväzok príbehov mal u nás veľmi dobré predaje a tak sa samozrejme Argo pustilo rýchlo aj do pokračovania a ani sme sa nenazdali a už tu máme štvrtú knihu príbehov, takmer v tom istom čase ako to vychádza aj vo Francúzsku. Tentokrát sú to poviedky Darebáci v domě (Patrice Louinet a Paolo Martinello) a Hodina draka (Julien Blondel a Valentin Sécher).

V čom oba príbehy tentokrát excelujú, tak je naozaj dobrá kresba. Valentin Sécher je pozoruhodný umelec a sledujem jeho tvorbu už dlhšie. Obdivujem jeho kvalitnú kresbu, perfektne zvláda ľudské postavy, ale aj zvieratá, okolie a veľmi kvalitne si to aj sám koloruje. Jeho farby sú pestré a celé to pôsobí veľmi živo. Kreslil predtým dvojdielne sci-fi Khaal a aj väčšiu časť novej série Metabaron, ktorá tu od Crew vyšla v roku 2020 v edícii MDEK, ale ešte nie je celosvetovo dokončená. Rozhodne sa tento autor oplatí do budúcnosti sledovať. Kresbu do prvého príbehu s názvom Darebáci v domě kreslil Paolo Martinello, ktorý má za sebou prácu na menej známych historických komiksoch. Aj keď jeho kresba nie je úplne môj štýl, no perfektne ovláda perspektívu a má zaujímavé vizuálne nápady. Páčilo sa mi ako sa hral s jednotlivými panelmi a celkovo je aj jeho kresba veľmi kvalitná. Po scenáristickej stránke sú hlavne Darebáci v domě mierne chaotický hlavne v prvej polovici, potom si to sadne a začne to všetko do seba zapadať a prehľadnosť sa výrazne zvýši. Nie je to síce najlepší scenár s Conanom, ale je dostatočne pútavý a finálna bitka je veľmi vydarená. Conan v nej dostane poriadne zabrať. Druhý príbeh s názvom Hodina draka je dosť epický a pôsobí naozaj aj vďaka už spomenutej majestátnej kresbe naozaj veľkolepo. Dej sa odohráva v rôznych prostrediach a celkovo to síce nie je scenárom až tak silné, no všetko vynahrádza dokonalá kresba.

Rozhodne ani štvrtá kniha príbehov Barbara Conana fanúšikov nesklame. Je škoda, že sú tu tentokrát len dva príbehy, ale kvalitatívne sú vydarené a hlavne kresba určite viacerých poteší. Komiks vyšiel aj tentokrát s troma variantami obálok, aj keď sú v ňom len dva príbehy.

Počet strán: 168

Scenár: Julien Blondel, Patrice Louinet

Kresba: Paolo Martinello, Valentin Sécher

Farby: Paolo Martinello, Valentin Sécher

Redakcia: Hana Gelnarová, Erik Lukavský, Richard Klíčník

Vydalo: Argo

4

Štvrtý zväzok ponúka tentokrát len dva príbehy, všetky predošlé totiž ponúkli tri. To však vôbec nevadí, scenáristicky sú dostatočne zaujímavé obidva a v čom vynikajú je hlavne veľmi kvalitná kresba. Hlavne príbeh Hodina draka má fantastickú kresbu od Valentina Séchera (jeden z autorov kresby v Metabaronoch od Crew) a je rozhodne hlavným ťahákom celého štvrtého zväzku. Celkovo však fanúšikovia príbehov Barbara Conana určite nebudú sklamaní.