Edícia francúzskych komiksových spracovaní slávnych poviedok R. E. Howarda o Barbarovi Conanovi je u nás (ale aj vo Francúzsku) veľmi úspešná a momentálne má už vo svete 13 dielov a u nás už vyšli 3 knihy a v každej boli 3 diely. Na tejto populárnej fantasy edícii pracuje množstvo nadaných scenáristov a kresličov, pričom každý jeden diel má iných autorov. Prvý zväzok príbehov mal u nás veľmi dobré predaje a tak sa samozrejme Argo pustilo rýchlo aj do pokračovania a ani sme sa nenazdali a už tu máme tretiu knihu príbehov. Tentokrát sú to poviedky Rudé Hřeby (Régis Hautière a Didier Cassegrain), Lidé černého kruhu (Sylvain Runberg a Jae Kwang Park) a Zambulské stíny (Gess).

Jednoznačne u mňa vyhráva prvá poviedka Rudé Hřeby. Tu sa vydarila ako kresba, tak je zaujímavý a dostatočne dynamický aj príbeh. Conan sa tu stretne s Valériou, nebojácnou bojovníčkou a bude bojovať aj proti obrovskému drakovi a stretne sa so záhadnou civilizáciou v akejsi pyramíde, ktorá je jedným veľkým mestom pod jednou strechou. O kresbu a farby sa postaral Didier Cassegrain, ktorý už má za sebou pár zaujímavých komiksov, ale u nás sa jedná o jeho premiéru a musím povedať, že kreslí naozaj pekne. Jeho kresba je plná farieb a má aj viacero akčných scén, ktoré nakreslil prehľadne a celkovo sa na to naozaj dobre pozerá. Mal to však trochu jednoduchšie oproti ostatným autorom, lebo jeho príbeh bol aj najpútavejší a obsahoval predsa len najviac lákadiel ako draci, viaceré krvavé bitky, tajuplná civilizácia, pekná Valéria a podobne.

Druhou poviedkou je Lidé černého kruhu ktorá je síce poriadne epická, ale aj mierne prekombinovaná. Za scenár je zodpovedný Sylvain Runberg, od ktorého už u nás vyšlo viacero zaujímavých komiksov. Crew tu od neho vydalo už dva komiksy vo svojej edícii modrá Crew a to Orbital a Dobyvatelé a hlavne Dobyvatelé u mňa bodovali. Jednalo sa o drsné a dobre vymyslené historické fantasy, naopak Orbital je čistokrvné sci-fi, no až príliš politicky prekombinované, podobne je to aj s touto Conanovou poviedkou. Ďalej tu od neho ešte vyšiel Zarov od Vybírala, ktorý je zasa priamočiari boj o prežitie. Lidé černého kruhu sú zaujímaví hlavne tým, že sa tu veľa čaruje a Conan bude čeliť čarodejníkom. Kresba pripomína svojím štýlom fantasy mangy, ale je farebná. Za kresbu je zodpovedný Jae Kwang Park z Južnej Kórei.

Tretia poviedka s názvom Zambulské stíny je od autora s menom Gess (celým menom Stéphane Girard) ktorý je hlavne vo svojej kresbe dosť špecifický a určite nesadne každému. Mne osobne jeho kresba vôbec nesadla, ale musím uznať, že dokáže vytvoriť vizuálne zaujímavé strany. Celý tento príbeh je vedľa Conana úplne nahá žena a príbehom a dianím je to vcelku zaujímavé, ale u mňa aj najslabšie v tejto knihe.

Ak ste fanúšikom komiksov o Conanovi, určite ste už túto komiksovú sériu od európskych tvorcov od Arga objavili a ak nie, určite to napravte. Tým, že každý príbeh má iných autorov, ako scenára tak aj kresby sa jedná o veľmi špecifické poviedky. Určite vám nesadnú všetky, ale ak máte radi fantasy, určite sa vám niektoré páčiť z týchto (zatiaľ) troch kníh páčiť budú.

Počet strán: 208

Scenár: Stéphane Girard (Gess), Régis Hautière, Sylvain Runberg, Olivier Vatine

Kresba: Didier Cassegrain, Stéphane Girard (Gess), Jae Kwang Park

Farby: Didier Cassegrain, Éloïse De la Maison, Stéphane Girard (Gess), Alessia Nocera, Hiroyuki Ooshima

Preklad: Richard Podaný

Redakcia: Hana Gelnarová, Erik Lukavský

4

Conan z Cimmerie, svazek III. je svojou kvalitou poviedok podobná predošlým knihám. Tu sa mi páčila hlavne tá prvá s názvom Rudé Hřeby, ktorá bola vážne veľmi dobrá a patrí celkovo k tým najlepším komiksovým výtvorom s Conanom, aké som kedy čítal. Ďalšie dve sú už slabšie, ale rozhodne nie sú zlé. U tejto francúzskej série poviedok si nikdy nemôžete byť istý, či vám sadnú všetky alebo len niektoré. V každom prípade je však tento štýl spracovania – čo poviedka to iný autor veľmi fajn.