Edícia francúzskych komiksových spracovaní slávnych poviedok R. E. Howarda je u nás (ale aj vo Francúzsku) veľmi úspešná a momentálne má už vo svete 13 dielov a u nás už vyšli 3 knihy a v každej boli 3 diely. Na tejto populárnej fantasy edícii pracuje množstvo nadaných scenáristov a kresličov, pričom každý jeden diel má iných autorov. Prvý zväzok príbehov mal u nás veľmi dobré predaje a tak sa samozrejme Argo pustilo rýchlo aj do pokračovania. Prvá kniha bola v názvoch celá čierna, obsahovala totiž tri poviedky s názvami Královna černého pobřeží, Černý kolos a Za Černou řekou. Tentokrát sú to poviedky Dcera pána mrazu (Robin Recht), Stíny měsíční záře (Virginie Augustin) a Šarlatová citadela (Luc Brunschwig a Etienne Le Roux).

Najvydarenejšia hláška komiksu:

JMENUJI SE CONAN, STARČE…A TEĎ TĚ ZABIJU.

Barbar Conan je u nás veľmi populárnou postavou a veľkej obľube sa tešia aj komiksy. Tie tu začali ešte čiernobiele vychádzať koncom 80. rokov a následne farebne od Semic-Slovartu začiatkom 90. rokov. Conan sa potom vrátil aj v Comicsových legendách, kde vyšlo viacero jeho príbehov od roku 2002 po 2011 kde to spoločne vydávali Crew a Netopejr. Do vydávania Conana sa následne zamiešalo aj Comics Centrum, ktoré tu v roku 2006 vydalo komiks Dcera pána mrazu a další povídky. Následne tu Comics Centrum vydalo kolosálnx 1264 stranový komiks Kolosální Conan a odvtedy sa to tu s Conanom znovu poriadne rozbehlo. Momentálne ho u nás vydáva práve spomenuté Comics Centrum, ktoré vydáva americké príbehy a Argo, ktoré vydáva adaptácie od francúzskych tvorcov.

Conan z Cimmerie, svazek II. teda ponúka znovu 3 rozdielne poviedky. Prvou v knihe je Dcera pána mrazu (píše a kreslí Robin Recht) a rozhodne je to veľmi vydarená, svieža a hravá adaptácia. Je však aj výrazne erotická, červenovlasá bohyňa sa zjaví Conanovi na bojisku a láka ho následne svojimi vnadami do záhuby. Celý čas sa s ním pohráva, ale Conan nie je len taký obyčajný bojovník a vždy sa vyznačoval tým, že dokáže prekvapivo rozumne uvažovať. Teda je celá poviedka takou lechtivou hrou. Nechýba tomu vtip a zaujímavé vizuálne nápady. Druhou poviedkou v knihe je Stíny měsíční záře (píše a kreslí Virginie Augustin) a u mňa sa jedná o ešte kvalitnejšie čítanie ako v prípade tej prvej. Tu Conan od začiatku putuje s krásnou kráľovskou dcérou. Aj keď je sporo odetá, tu už je to bez erotiky a príbeh je skôr mysticko-dobrodružný a má veľmi dobrú gradáciu. Conan sa s Olíviou vydáva na plavbu a dostanú sa na podivný exotický ostrov, kde bude muesieť bojovať s pirátmi, s obrovským ľudoopom a niečo nie je v poriadku ani so sochami vo vnútri chrámu. Pekne kreslené, príbeh postupne odhaľuje tajomstvá, perfektne pracuje s čitateľovými očakávaniami a ja som sa veľmi dobre bavil. Treťou poviedkou je Šarlatová citadela ( píše Luc Brunschwig a kreslí Etienne Le Roux) a jedná sa jednoznačne o najslabšiu časť knihy. Akou kresbou, tak aj scenárom. Aj keď nemožno autorom uprieť snahu, udalosti a ich výtvarná realizácia mi neprišla dostatočne zaujímavá a je to aj najmenej conanovský príbeh. Celkovo sa však jedná o vydarené komiksové poviedky a rozhodne knihu odporúčam všetkým fanúšikom či už Barbara Conana alebo žánru fantasy.

Počet strán: 224

Scenár: Virginie Augustin, Luc Brunschwig, Robin Recht

Kresba: Virginie Augustin, Étienne Le Roux, Robin Recht

Farby: Virginie Augustin, Fabien Blanchot, Boulard Hubert (Hubert), Robin Recht

Preklad: Richard Podaný

Redakcia: Erik Lukavský

4

Conan z Cimmerie, svazek II. obsahuje naozaj vydarené poviedky či už kresbou alebo scenárom. Hlavne tie prvé Dcera pána mrazu a Stíny měsíční záře znesú veľmi prísne kritériá. Šarlatová citadela je už síce slabšia, ale nič to nemení na tom, že je kniha povinnosť pre všetkých Conanových fanúšikov a určite nesklame ani milovníkov fantasy.