Gunfire Games je skúsené štúdio, ktoré už prinieslo viacero hier, ktoré sú tak trochu podobné sérii Dark Souls. Väčšinou sú to akčné RPGčka. Či už sa jedná o Darksiders 2 a 3 alebo o kooperatívne akčné RPG Remnant: From the Ashes, ktoré sa stalo veľkým hitom. V roku 2016 však vytvorili akčné RPG pre VR Oculus Rift, ktoré bolo akýmsi predchodcom spomenutého Remnant: From the Ashes. Hra pozbierala pekné hodnotenia a na Metacritic má priemer 77%.

Tvorcovia z Gunfire Games a vydavateľ THQ Nordic si povedali, že by nemusel byť zlý nápad sa vrátiť práve ku hre Chronos a tak po 4 rokoch od jej VR verzie vydávajú tú istú hru, ktorá sa však už dá hrať plne bez VR. Hlavným ťahákom okrem toho, že je to podobná hra sérii Dark Souls je fakt, že má zaujímavo spracovaný nápad. Začínate totiž ako mladý 18 ročný chlapec a každým jedným úmrtím starnete, ale ste aj múdrejší. Teda ak umriete ako 18 ročný, vrátite sa do hry ako 19 ročný, všetko, čo ste pozbierali a levely, ktoré ste nadobudli vám ostávajú a strácate vlastne len svoju pozíciu a vrátite sa k najbližšiemu kryštálu, ktorý vás teleportuje naspäť do hry. Hra je mixom medzi fantasy a sci-fi, veľká časť hry sa odohráva vo fantasy svetoch, ktoré sú plné chrámov a príšer, ale v hre nájdete aj teleporty a svet, ktorý vypadá ako ten náš.

Hrateľnosť je zameraná hlavne na súboje s príšerami, ale hra obsahuje aj výrazné prvky žánru adventúr a tak tu máte inventár, v ktorom sa vám hromadia predmety, ktoré viete medzi sebou aj kombinovať, aby ste tak vytvorili niečo, čo vám pomôže v ceste ďalej. Adventúrnych hádaniek je prekvapivo dosť a ak máte niečo podobné v hrách radi, tak vás to určite zaujme, ak však čakáte obyčajnú rúbačku, v ktorej nebudete vôbec používať mozog, tak by ste sa mali pozrieť po inej hre. Pohyb postavy je celkovo pomalší, na aké som bol v tomto žánri zvyknutý a to, že sa budete musieť kvôli riešenie hádaniek viackrát vracať na miesta, ktoré ste už navštívili je kvôli pomalšiemu pohybu trochu otravné. Súboje sú takým štandardom podobných hier, čo znamená, že sú vlastne dosť obyčajné a nijak nevybočujú. Máte svoju postavu, k tomu obyčajný meč, ktorý neskôr viete vymeniť za iné zbrane, tých tu však nie je veľa. Máte štít a zbroj máte stále tú istú. Teda po tejto stránke to je oproti iným hrám žánru tak trochu odfláknuté, ale to bude pravdepodobne aj dĺžkou hry a jej VR pôvodom. Hru totiž prejdete tak do 4 hodín, ak nebudete nejak často umierať. V boji využívate klasicky ľahší a silnejší úder, blokujete štítom a uskakujete. K tomu si prirátajte ešte špeciálny silnejší útok, keď sa vám nabije niečo ako dračí medailón a to je tak všetko. Boje našťastie dokážu zabaviť a prostredie chrámov má tiež niečo do seba.

Graficky je hra už zastaralá a rozhodne to nie je jej silná stránka a po grafickej stránke v dnešnej dobe zaujať nedokáže, no ak nepotrebujete oslňujúcu grafiku a postačí vám pozerateľný priemer, tak sa nemáte čoho báť. Síce hra naozaj neponúka pekné scenérie alebo najnovšie efekty, ale nepozerá sa na ňu zle a je dostačujúca. Prostredí nie je nejak veľa a určite by mohli byť aj zaujímavejšie, ale k tým súbojom a hádankám sú jednoducho dostačujúce.

Hra zatiaľ vyšla na: PC, Nintendo Switch, PS4, Xbox One

Žáner: Akčné RPG.

Herná doba: Zhruba do 4 hodín.

Multiplayer: Nie.

Hru vytvorili:

 

  • 70%
    - 70%
70%

Hodnotenie

Celkovo má Chronos: Before the Ashes dobre vymyslenú hlavnú mechaniku starnutia pri umieraní, ktorá je zaujímavá a boje kombinované s hádankami dokážu tiež dostatočne zaujať. Ak nie ste náročným hráčom a nevyžadujete od hry zaujímavejšie súboje, prostredia či krajšiu grafiku, tak vás Chronos: Before the Ashes môže na tie 4 hodiny zabaviť.

Autor – Rado