Pokračovanie komiksového hitu, ktorý bol pôvodne zafinancovaný cez Kickstarter. Osobne si myslím, že taká kampaň na zohnanie peňazí vôbec nebola v tomto prípade potrebná, keďže spoluautorom scenára a samotného námetu je slávny Hollywoodsky herec Keanu Reeves (Matrix), ktorý patrí medzi najobľúbenejších hercov na planéte a aj medzi veľkých sympaťákov. Myslím si, že zohnať potrebné peniaze na tento komiks by nebol vôbec problém aj bez prispievania fanúšikov cez Kickstarter. Ale zase vieme ako to tam funguje, už len tá kampaň bola obrovskou reklamou pre samotný komiks. Tvorcovia požadovali sumu $50 000 a tá bola prekonaná 29x a výsledná vyzbieraná suma skončila na obdivuhodnom čísle $1 447 212. Len v samotnej kampani prispelo viac ako 15 000 ľudí, čo je jednoducho na komiks obrovský úspech. Samozrejme za to do veľkej mieri môže práve účasť Keanu Reevesa, ktorého vzhľad má aj hlavná postava v samotnom komikse.

Prvý diel ma zaujal, písalo sa o ňom ako o poriadne krvavom masakry, čo sa vlastne aj naplnilo, ale zaujímavým spôsobom sa rozohrával aj príbeh. Ten tu samozrejme pokračuje presne tam, kde v prvej knihe skončil. Hlavnou postavou je chlap s menom B., ktorý putuje stáročiami, zabíja a nemôže umrieť. Je to niečo ako poloboh, ktorý bol predurčený k večnému násiliu. Americká vláda chce však z neho čo najviac vyťažiť a tak ho používa vo svojich misiách a zabíja tak pod americkou vlajkou, ale to samozrejme nestačí, chcú prísť aj na jeho tajomstvo, aby bola jeho tajná sila ovládaná do budúcnosti, aby si mohli vyrobiť podobných jedincov a vládnuť tak celému svetu s touto tajnou ničivou zbraňou supervojaka, ktorý rád zabíja, ale neumrie. Náš hlavný hrdina sa začína v druhej knihe rozpamätávať na určité veci, čo to zmení?

Druhý diel už vôbec nie je taký brutálny ako ten prvý a viac sa zameriava na príbeh a na experimenty, ktoré sa s hlavnou postavou robia. Znovu sa tu vo veľkej miere mieša prítomnosť s ďalekou minulosťou, na ktorú sa B. snaží spomenúť. Vlastne sa tu minulosť s prítomnosťou neustále prelínajú, ale je to spravené dostatočne zaujímavo a neruší to. Čo mi na druhej knihe vadilo, je jej pomalé tempo v druhej polke knihy, keď sa možno až príliš veľa vysvetľuje a kecá. Inak je to však aj tentokrát dostatočne pútavé, aj keď táto druhá kniha je takou predprípravou pred samotným finále, ktoré príde v knihe tretej. Cítiť to, že sa tu občas dej zbytočne naťahuje, ale aj vďaka fajn kresbe od Rona Garneyho to až tak nevadí. Som veľmi zvedavý na finále.

Počet strán: 144

Scenár: Matt Kindt, Keanu Reeves

Kresba: Ron Garney

Farby: Bill Crabtree

Preklad: Václav Dort

4

Brutalita prvého dielu ustúpila do úzadia a je tu tentokrát aj výrazne menej akcie. Už prvý diel však prekvapivo dokázal ponúknuť aj zaujímavý príbeh. Podobne je na tom aj druhá kniha, ktorá sa však občas až príliš hrabe v minulosti a dopláca na to tempo hlavne v druhej polovici. Našťastie je to však celé dostatočne pútavé a som zvedavý na finále.