Komiks BRSRKR má viacero veľmi zaujímavých prívlastkov. V prvom rade sa jedná o jedinečný komiks už len kvôli tomu, že sa jedná o námet Hollywoodskeho herca Keanu Reevesa, ktorý spolupracoval na scenári so skúseným komiksákom Mattom Kindtom. Ďalšia veľmi zaujímavá vec, čo sa týka komiksu je tá, že sa jedná o najúspešnejší komiksový Kickstarter všetkých čias. Tvorcovia požadovali sumu $50 000 a tá bola prekonaná 29x a výsledná vyzbieraná suma skončila na obdivuhodnom čísle $1 447 212. V kampani prispelo takmer 15 000 podporovateľov a rozhodne tak tvorcom spravili veľkú radosť. Komiksový vydavateľ Boom! Studios sa tak dostal viac do povedomia verejnosti a Keanu Reeves ako jeden z vôbec najobľúbenejších hercov na planéte prilákal ku komiksu aj takých, ktorí komiksy nikdy nečítali už len zo zvedavosti. Jednoducho ohromný úspech.

Príbehom a spracovaním sa jedná o taký násilný mix Highlandera a Barbara Conana. 80 000 rokov už po svete chodí nesmrteľný muž známy ako B., ktorý je potomok smrteľnej ženy a Boha. Ako keby nestačilo, že je nesmrteľný, má v sebe aj neustále nutkanie zabíjať a tak sa stáva dokonalou devastačnou zbraňou už od svojho narodenia, kedy ho využíval jeho kmeň na dobíjanie iných území a na ochranu, až po súčasnosť, kde ho zasa využíva vláda USA v rôznych vojnových konfliktoch. Náš hlavný nesmrteľný hrdina však netúži po ničom inom ako po smrteľnosti a možnosti ukončiť svoj život plný zabíjania.

Čakal som veľmi jednoduchý príbeh a síce sa to aj naplnilo, no nemôžem povedať, že by ma to neupútalo a nebavilo. Komiks sa odohráva v dvoch časových rovinách a to v minulosti, kde vidíme jeho zrod, rýchle dospievanie a veľa brutálneho zabíjania a máme tu súčasnosť, kde vidíme snahu doktorky zistiť o záhadnom mužovi viac pri jeho regenerácii, no ani tu sa nevyhneme brutálnemu násiliu. Príbeh teda nie je nijak komplikovaný, ale je tak príjemne priamočiari, brutálny a celkovo je aj hlavná postava vzhľadom inšpirovaná práve Keanu Reevesom. Komiks je dobre nakreslený Ronom Garneyom, od ktorého tu už vyšiel napríklad Conan – Příběhy psané mečem 1: Poklad kešatský alebo drsní Muži hněvu (scenár Jason Aaron). Celkovo spokojnosť a som zvedavý na pokračovanie, že kam sa vlastne bude príbeh posúvať, lebo záver ukázal, že až tak úplne jednoduché to zasa celé nie je.

Počet strán: 144

Scenár: Matt Kindt, Keanu Reeves

Kresba: Ron Garney

Farby: Bill Crabtree

Preklad: Václav Dort

4

Brutálny akčný masaker, ktorý je však prekvapivo pútavý aj po príbehovej stránke. Je to síce priamočiare, ale ten mix drastickej verzie Highlandera a Barbara Conana mi perfektne sadol. Vydarila sa aj kresba a celkovo musím uznať, že má tento komiks, na ktorom spolupracoval Keanu Reeves niečo do seba!