Je zaujímavé, ako môžu herné štúdiá meniť radikálne žánre svojich hier. Väčšinou totiž menšie štúdiá ostávajú verné jednému žánru alebo robia podobné hry, ale Kanadské štúdio WildArts najskôr spravilo brutálny horor, aby neskôr spravili rozprávkové kreslené ťahové RPG. Štúdio vzniklo v roku 2016 a ich prvotinou bol brutálny horor Helltown, ktorý však absolútne v roku 2017 zapadol a nehral ho takmer nikto. Je až zázrak, že štúdio fungovalo aj ďalej a stvorilo úplne odlišný žáner ako som už spomenul a hra sa volá Born of Bread. Kým predošlú hru si vydávali sami, tu už mali schopného vydavateľa v podobe Dear Villagers, ktorí majú za sebou už niekoľko kvalitných indie hier. Born of Bread je už výraznejší úspech ako u kritikov tak aj v predajnosti, predsa len už mala hra väčšiu reklamu a dostávala aj veľmi pekné hodnotenia.

Ako som už spomenul, jedná sa o ťahové RPG, ktorému nechýba humor a ovládate v ňom svoju družinu. Hra je vizuálne mixom medzi 2D a 3D pričom postavy sú kompletne 2D kreslené a prostredie je plne 3D. Vypadá to naozaj veľmi pekne a sám som bol prekvapený, ako sa mi hra po vizuálnej stránke páčila. O čom však táto sympatická hra vlastne je? No, znie to dosť bláznivo, ale hrať budete za kus chleba, ktorý ožil. Ja viem, znie to divne, ale kvalite to nijak neubližuje a je to clekom vtipné. Pekár mal totiž upiecť pre svoju kráľovnú chlieb, miesto toho ale vlastne stvoril malého golema chlapca s menom Loaf. To sa stane práve vtedy, keď kráľovstvo navštívi skupina démonov, ktorých vedie Jester a pátrajú po slnečných kryštáloch. Chlapec a pekár sa s nimi v hrade pred kráľovnou stretnú v boji, no démoni sú samozrejme silnejší a našich hrdinov odpália ďaleko von z hradu. V neznámom svete bude musieť nájsť nás oživený chlieb cestu naspäť do hradu a a aj poraziť zlých démonov…

Celé je to samozrejme plné humoru a dobrej nálady a viackrát som sa pri hraní uškrnul. Postavy ako hlavné tak aj vedľajšie sú naozaj bláznivé a sympatické a aj vo svojej družine budete mať pár zaujímavých postáv. Budete teda putovať 3D svetom, čakajú na vás rôzne prostredia cez lesy, hrady alebo zasneženú krajinku. Budete bojovať proti rôznym nepriateľom v ťahových súbojoch, ktoré sú založené na kartách. V nich si môžete vybrať čo budete vo svojom ťahu robiť a samozrejme to bude najčastejšie útok, v ktorom je viacero možností hlavne neskôr v hre. Ako vaša hlavná postava tak aj parťáci v družine budú mať viacero možných útokov. Okrem útočenia máte aj defenzívnu možnosť alebo napríklad útek. Postupne budete dostávať viacero možností v kartách a celkovo budete nachádzať vo svete aj veľké množstvo predmetov a čaká na vás aj celkom dosť rozhovorov, ktoré však sú len v písanej forme bez dabingu. Pri tom veľkom množstve to zamrzí, lebo čítať toľké rozhovory veru občas otravovalo. Inak však veľmi príjemné ťahové humorné RPG a ak máte chuť na niečo podobné, vydrží vám to pekných pár hodín.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S, PlayStation 5.

Žáner: Ťahové RPG.

• 85%
    - 85%
85%

Born of Bread je veľmi sympatické ťahové RPG plné humoru. Hra má krásny vizuál, v ktorom sú postavičky plne 2D kreslené a prostredie je 3D a vypadá to naozaj dobre. Hráte tu za oživený chlieb, čo znie asi dosť bláznivo, ale verte tomu, že hra vás chytí a niekoľko hodín nepustí. Ak máte radi tento žáner a nevadí vám uletenosť, určite choďte do toho.