Blood West je prekvapivo veľmi chytľavá FPS v otvorenom svete, ale aj ťažká. Poľské štúdio Hyperstrange vytvorilo veľmi zaujímavú retro strieľačku zasadenú na divoký západ, v ktorom je množstvo nemŕtvych oblúd. Vy hráte za piľtoľníka, ktorý bol privolaný zo záhrobia, aby to okolie od tej pliagy vyčistil a až potom nájde znovu pokoj v duši. Príbeh tu vonkoncom nie je zaujímavý a podobne ako v FPS hrách z 90. rokov ani nikoho nezaujíma. Dôležitá je hrateľnosť, prostredia, nepriatelia a pocit zo streľby.

Hra sa nachádzala v Early Access verzii od roku 2022 na Steame. Štúdio už na hre pracovalo reálne od roku 2019, ale potrebovali ešte doladiť nejaké veci a postupne pridať zvyšok hry. Čaká vás westernové prostredie plné oblúd a vy si budete musieť dávať pozor. Hra je síce FPS, ale máte tu celkovo málo nábojov, musíte poriadne prehľadávať okolie a zbierať čo sa dá. Obmedzený máte aj inventár a tak si budete musieť poriadne rozmyslieť, čo si so sebou zoberiete. Peniaze, náboje a aj cenné veci, čo môžete predať a kúpiť si potrebné náboje. Aj keď máte k dispozícii zbrane na blízko ako sekeru či nôž, no používať sa efektívne dajú hlavne ak vás nepriatelia nespozorujú a zabijete ich jedným úderom, no inak ak sa na vás rozbehnú, už je to oveľa ťažšie. Hra teda obsahuje výrazný stealth prvok a nepriatelia sú jednoduchší, keď ich zlikvidujete pekne potichu. Zbrane sú klasické, dvojhlavňová brokovnica, kolt, winchestrovka, luk a podobne. Pocit zo streľby je dobrý, k tomu máte zbrane na blízko a ešte zbrane na hádzanie ako molotow coctail, nožíky alebo obľúbený dynamit.

Nepriatelia sú rôzni a postupne budete spoznávať čo sú zač a ako sa správajú. Napríklad tu sú obyčajné zubaté monštrá, ktoré sa dajú zabiť veľmi jednoducho, no ak vás zbadajú, začnú na vás rýchlo utekať a už nie je také jednoduché ich trafiť. Naviac sú ich údery veľmi silné a život sa vám rýchlo míňa. Ďalej sú tu zombie horníci, ktorí fungujú na podobnom princípe, ďalej sú tu pištoľníci, ktorí vás dokážu spozorovať na väčšiu vzdialenosť a začnú po vás strieľať celkom presne a budete mať čo robiť, aby ste sa ich guľkám vyhli, potom sú tu lietajúce lebky ako z Dooma a rôzne iné obludy. Naviac tých nábojov je naozaj málo a tak budete musieť rozmýšľať ako ktoré monštrum dostať pod čiernu zem a či náhodou nebude občas lepšie zdrhnúť. Ja som napríklad často zdrhal na jeden posed a tam som tie monštrá prilákal a postupne ich likvidoval. Hra má skvelú temnú atmosféru a pri prehľadávaní prostredia som mal občas jemné zimomriavky za čo môže aj skvelá hororová hudba. Samozrejme Blood West nie je horor, ale atmosféru má v niektorých momentoch naozaj výrazne hororovú.

Prostredie je typicky westernové, je to kaňon s množstvom baní, jaskýň, drevených posedov a mostov, rôznych pevností a podobne. Po grafickej stránke sa jedná o retro štýl, ale to je v dnešnej dobe v móde. Nečakajte preto modernú grafiku, ale ak máte radi staré strieľačky, budete spokojní. Hra je nadabovaná, má aj pár NPC postáv a celkovo aj hlavná postava komentuje dianie okolo. Myslím si, že Blood West vás určite poteší, ak máte radi FPS zo starej školy v retro háve a máte radi aj vysokú obtiažnosť. Dostávate tu aj skill pointy, za čo si potom vylepšujete dosť bohatým spôsobom atribúty svojej postavy a takmer za každú smrť máte nejaký postih (nižšia sila, menej zdravia atď.) a postihy si potom môžete odstrániť pri toteme za nejaké splnenie úlohy, napr. zabiť niekoľko nepriateľov výhradne headshotom.

Oficiálna Steam stránka hry.

Žáner: FPS.

• 80%
    - 80%
80%

Blood West je vydarenou retro FPS hrou, ktorá má naozaj vysokú obtiažnosť a výrazné rogue like prvky. Hra obsahuje aj stealth štýl, ktorý vám výrazne zjednoduší odstránenie nepriateľov, ktorí vám inak dajú celkom zabrať. Westernové prostredie, hororová temná atmosféra, chytľavá hrateľnosť a otvorený svet na preskúmavanie. Veľmi dobre som sa bavil a určite poteší hra každého retro naladeného hráča.