Autor Osamu Tezuka je doma v Japonsku považovaný za boha mangy. Umelec, ktorý je často prirovnávaný k takým velikánom ako sú Walt Disney, Stan Lee či Steven Spielberg. Ovplyvnil do obrovskej mieri nie len domáce Japonsko, ale aj celý komiksový a filmový svet a inšpiroval veľké množstvo tvorcov. Vytvoril viacero celosvetovo známych komiksov a hlavne titul Astro Boy o robotickom chlapcovi pozná veľa ľudí aj u nás vďaka vydarenému kreslenému seriálu. Za 40 ročnú kariéru vytvoril viac ako 700 dlhších či kratších komiksov a napríklad jeho výtvorom Cisár Džungle sa inšpiroval slávny animovaný film Leví kráľ a inšpiráciu potvrdil aj jeden z najslávnejších režisérov Steven Spielberg. Osamu Tezuka je obrovský pojem a jedná sa o všestranne nadaného človeka, ktorý si vedel napísať kvalitný príbeh, vymyslieť sympatické postavy, naozaj humorné scénky a všetko si to vedel sám veľmi kvalitne nakresliť. Nie je preto divu, že je to autor veľmi uznávaný a rešpektovaný. V Crew tu už od neho vydali titul Zpráva pro Adolfa, ktorý patril v roku 2019 na našom trhu medzi tie najlepšie tituly roka. Pre milovníkov mangy, ale aj dospelých a kvalitných príbehov sa jedná jednoznačne o zaujímavý komiks, ktorému by mali dať šancu.

V Crew sa vyjadrili už dávnejšie po vydaní Adolfa, že v mangách od tohto autora budú skôr či neskôr pokračovať a tak tu máme ďalší poriadne hrubý titul, ktorý aj svojou grafickou štylizáciou pekne zapadne do poličky vedľa mangy Zpráva pro Adolfa. Black Jack je zložený z 29 kratších príbehov, v ktorých je hlavnou postavou svojský chirurg Black Jack, ktorý síce nemá licenciu, ale je najlepším chirurgom v Japonsku (aj na svete) a dokáže naozaj zázraky tam, kde sa už ostatní lekári vzdávajú. Chirurg, ktorého ostatní doktori až tak v láske nemajú pre jeho svojské metódy a pre jeho ziskuchtivosť. Za svoje služby si totiž necháva poriadne zaplatiť, ale ako sa hovorí – za kvalitu sa platí…

Aj keď sú takmer všetky príbehy hlavne o zachraňovaní životov pomocou chirurgických zákrokov, je to dostatočne všetko pútavé a nápadité. Číta sa to naozaj dobre, jednotlivé krátke príbehy sú dobre vymyslené a Osamu Tezuka tu znovu dokazuje svoju extratriedu. Ako som už spomenul, všetko si to kreslí a píše sám. Kresba je sama o sebe príjemná, postavy sú jasne rozpoznateľné a autor kvalitne zvláda ako postavy tak aj ich okolie. Scenáristicky je to vlastne taký Dr. House, vždy sa jedná hlavne o zachraňovanie životov, ale stále je to inak, sviežo a zaujímavo. Manga od roku 1973 vôbec nezostarla a prekvapivo aktuálna je aj dnes.

Počet strán: 648

Scenár: Osamu Tezuka

Kresba: Osamu Tezuka

Redakcia: Markéta Audy Masopustová, Tereza Micková

5

Druhý titul od boha mangy Osamu Tezuky u nás a znovu sa jedná o veľmi kvalitné čítanie. Som rád, že Crew pokračuje vo vydávaní tohto legendárneho autora, ktorým sa inšpirovali desiatky slávnych tvorcov po celom svete. Black Jack ponúka 29 kratších príbehov, v ktorých je hlavnou postavou svojský chirurg a mne to pripomenulo seriál Dr. House. Aj keď ide v príbehoch predovšetkým o zachraňovanie životov, sú dostatočne nápadité. Samozrejme tu nie je taká príbehová intenzita ako v predošlej mange Zpráva pro Adolfa, ale je to príjemné a kvalitné čítanie.