Psy vyšetrujúce paranormálne javy? Rozhodne originálny nápad! Prvá poviedka tejto série vznikla už v roku 2003, keď autor scenára Evan Dorkin dostal zákazku napísať hororovú poviedku a mal písať o strašidelnom dome, ale nechcel to napísať tak klišoidne a tak vymyslel poviedku o psej búde, v ktorej straší. Na kresbu nahovoril Jill Thompsonovú, lebo on sám zvieratá kresliť nevie a tak vznikla prvá 8 stranová poviedka Zakopaný pes. Dosiahla úspech a tak sa tvorcovia pustili do ďalších hororových dobrodružstiev zvieracej partičky. V treťom diely ale Jill nahradil v kresbe Ben Dewey, ktorý kreslil na konci druhej knihy poslednú poviedku a v kresbe pokračuje aj vo štvrtej knihe. Séria Beste burdenské pozbierala množstvo komiksových ocenení hlavne za predošlé poviedkové príbehy. Štvrtý diel série prináša ucelený príbeh a dal by sa čítať aj samostatne.

Starý čaropes Edmont spomína na historku zo svojej mladosti z povojnového Japonska, ktoré bolo obsadené Spojenými Štátmi. Diali sa však veľmi čudné veci, nachádzali sa mŕtve telá vojakov bez hláv. Všetko ukazovalo na nejakú hrôzostrašnú beštiu, ktorá tie hlavy týmto ľuďom odtrhla. Preto sa čaropes vydáva na prieskum a snaží sa prísť na túto záhadu. Bude mu pri tom pomáhať malý túlavý pes, ktorého pomenoval Smíšek. Na našich štvornohých hrdinov čaká veľmi zvláštny les plný podivných a aj hrôzostrašných bytostí…

Séria Bestie burdenské ma baví a nie je to pre mňa vôbec také prekvapivé. Predsa len mám rád, keď sú v príbehoch hlavní hrdinovia zvieratá, je to už od prvého poviedkového dielu pekne kreslené a žánrom to mieša dobrodružstvo s mysterióznym hororom. Okupované území síce nemá nejak silný scenár, ale po miernych rozpakoch v úvode som sa začal celkom dobre baviť. Príbeh je síce taký jednoduchší, ale Japonské prostredie a mytológia na mňa zabrali. Je tu viacero monštier a celé to má spád a rýchle tempo. Naviac sa mi páčila aj kresba Bena Deweyho, ktorý už začal v tejto sérii kresliť aj v druhej knihe a následne kreslil celú tretiu knihu. Ak vás táto séria baví, myslím si, že budete spokojní aj so štvrtou knihou a vôbec by som sa nebránil ďalším príbehom.

Počet strán: 112

Väzba: Pevná s prebalom

Scenár: Evan Dorkin, Sarah Dyer

Kresba: Ben Dewey

Redakcia: Veronika Černá, Radek Chaloupka, Barbara Doe (Warneke), Václav Dort, Tomáš Náprstek, Ladislav Niklíček, Martin Trojan, Milena Vojtková

4

Séria Bestie burdenské ma baví už od prvej knihy. Mám rád príbehy, v ktorých majú hlavné úlohy zvieratá a atraktívny je aj žáner v podobe dobrodružno-mysterióznych príbehov so štipkou hororu. Je to také fajn čítanie, ktoré má spád a zaujímavé nápady. Štvrtá kniha nás zavedie do Japonska v povojnovom období a síce mohol Evan Dorkin vyťažiť z tohto prostredia aj viac, celkom dobre som sa bavil a ubehlo mi to veľmi rýchlo.