Berserk je fenomenálna manga séria, ktorá si udržuje kvalitu každým dielom a je preto veľmi veľká škoda, že autor minulý rok zomrel, no snáď sa podarí pokračovať na požadovanej úrovni. V nakladateľstve Crew ešte budú mať čo robiť najbližšie roky, momentálne vydávajú 4 Berserkov ročne a podarilo sa im zatiaľ vydať 10 dielov, čo znamená, že ak budú vydávať v rovnakom počte každý rok, potrvá im to ešte minimálne 8 rokov, kým dobehnú aktuálny stav 42 dielov vo svete. Masaker! Ale tak to už chodí s dlhými sériami, aj preto sa im tunajšie nakladateľstvá snažia vyhýbať a aj v Crew sa snažia vyberať tie kratšie. Berserk je však veľmi kvalitná manga a som rád, že sa do toho pustili.

Príbeh deviateho dielu pokračuje presne tam, kde to naposledy skončilo a teda odchodom Gutsa od Jastrabov. Ako keby nestačilo, že Guts odišiel a Griffitha to dosť ranilo, no ešte ho aj v súboji porazil, čo Griffith absolútne nečakal. Je zdrvený a dopustí sa chyby, ktorá zapríčiní jeho pád a stratu vysokého postavenia celého oddielu Jastrabov. Vlastne ich svojou chybou odsúdil na smrť…Guts sa zatiaľ potuluje temným lesom a robí to, čo vie robiť najlepšie – mácha mečom. Vyhrá turnaj a následne sa dozvie o väčšej skupinke vojakov v lese, všetko naznačuje, že by to mohli byť Jastraby, od ktorých pred rokom odišiel….

K predošlému dielu som mal výhrady a aj napriek svojej vysokej kvalite mi prišiel trochu slabší, tu však nemám výhradu ani jednu a Miura znova ukazuje, že je perfektný rozprávač a má všetko pod palcom. Udalosti naberú spád a poriadne sa pritvrdí, ako v erotike, ktorej je v tomto diely zatiaľ najviac, tak aj v oplzlostiach či zaobchádzaní s niektorými hrdinami. Konkrétne tu to schytá hlavne Griffith. Ďalší panovník je v tejto sérii vykreslený ako poriadny úchyl a dočkáme sa tu aj dlhšieho súboja jeden na jedného, kde Guts znovu ukáže svoje schopnosti. Som veľmi spokojný a som zvedavý, ako bude príbeh pokračovať, v ďalšom diely by sa mala odohrávať veľká záchranná akcia. Je zaujímavé, že Berserk je totálna istota kvality a jedna z mála sérií, na ktorú je spoľahnutie, že si tú kvalitu zachová každým dielom. Jasné, niekedy sa toho udeje menej a oproti natrieskaným dielom plných akcie či zásadných udalostí to potom pôsobí slabšie, ale stále je to kvalitné čítanie.

Počet strán: 240

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

5

Máme tu už deviaty diel a fascinujúce je, že zatiaľ všetky boli perfektné a len sa utvrdzujem v tom, že je to jedna z mála sérií, kde je spoľahnutie, že jednoducho dostanete každým dielom kvalitné čítanie. Znovu sa dej zamotáva, Griffith spraví neuvážený čin a odsúdi tak Jastrabov na smrť. Výrazne sa tu pritvrdzuje v erotike, postavy odkrývajú svojich vnútorných démonov, znovu sa dočkáme súboja jeden na jedného a Griffitha uvidíme v nečakanej polohe (doslova).