Berserk je celosvetový fenomén. Fantasy manga, ktorá si od roku 1990 našla celosvetovo obrovské množstvo fanúšikov po celom svete. Veď dodnes predala úctyhodných 50 miliónov kópií a vznikli animované filmy, hry a celkovo sa dostala z komiksu do viacerých médií. Autor Kentaro Miura bol génius vo vystavaní príbehu, v spracovaní postáv a v budovaní atmosféry. Je preto obrovská škoda, že minulý rok vo veku 54 rokov umrel, ale manga bude pokračovať na čele s jeho pomocníkmi.

Príbeh samozrejme pokračuje presne tam, kde naposledy skončil a to vo veľkej bitke o Doldrey. Tá však prekvapivo nezaberá toľko strán, ako by ste možno čakali a končí sa prekvapivo rýchlo. Následne nastupujú na scénu intrigy na kráľovskom dvore a Griffith rozohráva veľmi nebezpečnú hru. Jeho ambície sú už tak veľké, že to síce prináša slávu celému oddielu Jastrabov, ale zároveň im to môže priniesť aj skazu. Predsa len už sa odohrávajú príliš vážne udalosti, v ktorých sa bude umierať a Griffith si nenechá stáť nikoho vo svojej ceste. Guts už má však dosť toho, že bojuje pre sny niekoho iného, aj keď tým niekým je Griffith, ktorý sa za 3 roky stal aj jeho priateľom. Guts však chce ísť bojovať za vlastné sny a preto sa rozhodne od Jastrabov odísť, Griffith to však nevie predýchať a rozhodne sa s Gutsom bojovať.

Osmy diel tejto tvrdej fantasy série je možno zatiaľ najukecanejší, ale stále je to veľmi zaujímavo napísané. Predsa len je tu silný úvod s akciou v bitke o Doldrey a síce následne už tu až na samotný záver žiadna akcia nie je, stále to perfektne funguje. Oproti silnejším dielom to však predsa len musím ohodnotiť o úroveň menšou známkou. Griffith sa však aj v tomto diely ukazuje ako stále desivejšia postava a jeho mrazivý pohľad dravca len ukazuje, že to ešte bude v nasledujúcich dieloch poriadny ďábel. Berserk je perfektný hlavne v tom, že sa autor nebojí pritvrdiť a nikdy neviete čo sa zomelie. úchvatná je aj kresba, ktorá je od každého dielu stále lepšia a vidno, že bol Miura poriadne rozkreslený, aj keď mne osobne sa už veľmi páčila jeho kresba aj v prvých Berserkoch.

Počet strán: 236

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

4

Berserk 8 síce patrí zatiaľ k tým slabším dielom, ale stále je to na veľmi vysokej úrovni. Akcia je tentokrát len pár strán na začiatku a na konci a medzi tým sú hlavne intrigy z kráľovského dvora. Je to však veľmi pútavo napísané a z Griffitha sa stáva poriadna zrůda. Miura je majstrom dusivej atmosféry.