Berserk je celosvetovo jedna z najpredávanejších a najpopulárnejších máng. Manga predala viac ako 50 miliónov kópií. Zasiahla do animovaných filmov, hier, figúrok a do mnohého iného. Je to kultové dielo, ktoré vychádza už od roku 1990 až do dnes, má už 41 dielov a stále nie je dokončený. Samotný legendárny autor Kentaro Miura však minulý rok predčasne vo veku 54 rokov umrel a tak nebolo vôbec isté, čo vlastne bude s nedokončeným príbehom. Toho sa však chopia autorovi dlhoroční spolupracovníci a snáď tak bude manga aj naďalej v dobrých rukách.

Príbeh siedmeho dielu pokračuje samozrejme tam, kde ten predošlý skončil a taj sú Guts a Casca stále spolu v jaskyni a Casca rozpovie Gutsovi svoj príbeh a dôvod, prečo vlastne tak obdivuje Griffitha. Keď sa však vyberú na cestu, nájde ich nepriateľ vo výraznej početnej prevahe a Casca stále nemá úplne dostatok síl na bojovanie, no budú si musieť nejak poradiť aj napriek tomu, že sa až tak navzájom nemajú v láske. Guts ju však chce ochrániť a rozhodne sa bojovať proti presile sám a Cascu pošle pre posily. Bude to však poriadne tuhý a dlhý boj…

Siedmy diel je oproti šiestemu, ktorý bol plný intríg, znovu výrazne akčný. V šiestom diely sa dej sústredil hlavne na postavy, ich motivácie, politikárčenie a intrigy. Siedmy diel je však zložený z dvoch mohutných a drsných akčných scén. Medzitým dôjde síce aj na kľudnú pasáž v tábore, kde sa postavy znovu trochu zbližujú, ale okrem toho je to výhradne zamerané na akčné scény. Sú dobre vymyslené a sú úplne iné, kým v tej prvej sa jedná o boj proti výraznej presile, v tej druhej sa jedná o bitku dvoch armád na bojisku. Akcia je drsná, je to samozrejme celé perfektne kreslené, ale poteší aj zaujímavý dej. Je však zvláštne, že predošlý neakčný diel ma bavil celkovo viac, ale stále sa jedná o top kvalitu.

Počet strán: 236

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

5

Šiesty diel bol plný intríg, politikárčenia, bližšieho pohľadu na postavy a bol takmer bez akcie. Bavil ma však prekvapivo viac, ako výrazne akčný siedmy diel. Vlastne sa jedná o dve veľké akcie zlepené krátkou oddychovou časťou v tábore. Aj napriek tomu, že je to tu hlavne celé o máchání mečem je to však stále TOP kvalita a Miura perfektne zvláda dynamickú kresbu a stále vie zaujať aj dejom.