Jedna z najslávnejších a najpredávanejších máng vôbec! Berserk je kultové dielo, ktoré má vo svete už 41 dielov, ale autor Kentaro Miura ho už bohužiaľ nedokončí, zomrel minulý rok v máji ako 54 ročný. Samotný 41 diel je venovaný na pamiatku tohto výnimočného autora a tak sa tam nachádzajú najslávnejšie scény z mangy, komentáre autorových spolupracovníkov a kamarátov. nedávno bolo zverejnené na internete, že sa manga Berserk dokončí aj bez slávneho autora, predsa len je to jeho najslávnejšie dielo a sám autor by si neželal, aby ostalo nedokončené. Jeho najbližší spolupracovníci majú predstavu, ako by mala manga pokračovať vďaka častým rozhovorom s autorom, jeho poznámkam a podobne. Berserk bude teda dokončený, možno nie úplne v takej podobe a rozsahu, ako by to Miura chcel, ale verím tomu, že si na zachovanie kvality dajú veľký pozor.

Šiesty diel sa stále odohráva v Golden Age príbehovej časti a pokračuje tam, kde naposledy skončil. Guts je aj naďalej po boku tajomného Griffitha, ktorý je vodcom Jastrabov. Verne poslúcha jeho rozkazy a je ochotný sa za Griffitha biť a zabíjať. Na samotného Griffitha je spáchaný atentát, ktorý sa skončí neúspešne, Griffith však vie, kto za tým atentátom je, má vysoké ciele a nebojí sa ich dosiahnuť aj cez mŕtvoly.

Jedná sa o zatiaľ najmenej akčný diel, akcie je tu naozaj veľmi málo, ale vôbec to neprekáža. Sú tu totiž rozohrané také zaujímavé politické intrigy, že je to scenáristicky veľmi silné aj bez bojov a monštier. Naviac sa tu znovu prehlbuje charakter Griffitha, väčšiu úlohu tu dostáva aj Caska a vyskytujú sa tu aj nové postavy kráľa, jeho mladej dcéry, jeho mladšieho brata, ktorý je generálom, minister Foss a iných. Hlavne kráľov mladší brat, ktorý je generálom tu dostáva výraznú úlohu a dosť sa autorovi jeho zákerný charakter vydaril. Aj napriek obmedzeniu akcie sa tu nachádza dostatok emotívnych či prekvapivých scén. Prekvapila ma drsnosť scény, kde umrie malý chlapec a pre mňa osobne to bola najsilnejšia scéna tohto dielu. Veľmi sa však vydarili aj mrazivé Griffithove pohľady a záver ide do intímnej, ľahko erotickej témy. Berserk ma zatiaľ ani raz nesklamal a ide si to vo veľkom štýle stále ďalej. Skvelo napísané a páči sa mi veľmi aj Miurova kresba.

Počet strán: 228

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

5

Prvý diel, v ktorom je akcia výrazne upozadená a do popredia sa dostávajú mocenské intrigy, politikárčenie a prehlbovanie vzťahov. A ono to ide aj bez krvavej akcie a hnusných monštier na veľmi vysokej úrovni! Scenár je veľmi dobre napísaný, má to silné postavy a je tu viacero prekvapivých scén. Berserk ma ešte nesklamal.