Jedna z najslávnejších a najpredávanejších máng vôbec! Berserk je kultové dielo, ktoré má vo svete už 41 dielov, ale autor Kentaro Miura ho už bohužiaľ nedokončí, zomrel minulý rok v máji ako 54 ročný. Samotný 41 diel je venovaný na pamiatku tohto výnimočného autora a tak sa tam nachádzajú najslávnejšie scény z mangy, komentáre autorových spolupracovníkov a kamarátov. Je to veľmi smutné a nie je úplne jasné, ako bude budúcnosť tejto série bez Miuru pokračovať. Pravdepodobne sa toho zhostia jeho spolupracovníci, ale uvidíme.

Piaty diel série pokračuje tam, kde ten minulý skončil a tak v príbehoch s názvom Zlatý vek, v ktorých je ešte Guts mladý a niekedy príliš zbrklý. Spoznáva postavu Griffitha, ktorý je vodcom žoldnierov s názvom Jastrabi. K nim sa Guts pridá a postupne si spolu s Griffithom k sebe nájdu cestu, aj napriek tomu, že spolu v predošlom diely bojovali. Postupne však začne Guts vidieť, že veliteľ Jastrabov má oveľa väčšie plány a chcel by vládnuť vlastnému kráľovstvu. Naviac nosí na krku záhadnú vec, ktorej sa boja aj tie najväčšie monštrá…

Berserk je drsné fantasy plné odseknutých končatín, úchylností, tvrdých súbojov a občas aj poriadne temnej atmosféry. Táto fantasy séria je natoľko slávna, že ovplyvnila množstvo iných diel, či už filmových, komiksových alebo aj herných. Napríklad slávna herná séria Dark Souls z tejto mangy čerpá viacero vecí. Piaty diel má oproti tomu predošlému predsa len menej akcie, máme tu úvodnú bitku na koňoch na pár strán a potom nasledujú kľudné až uvoľnené pasáže, v ktorých sa postavy lepšie spoznávajú a zbližujú. Všetko je to však len príprava na poriadne drsné finále piateho dielu, v poslednej tretine knihy totiž nastupuje na scénu Nosferatu Zod a Miura tu vykúzli poriadne dusnú a temnú atmosféru. Je to najdrsnejší protivník, s akým sa zatiaľ Guts stretol a vzbudzuje na niektorých stranách naozaj mrazivé pocity. Perfektný protivník a skvelý súboj, pri ktorom som ani nedýchal. Berserk je jednoducho zatiaľ perfektná fantasy séria a nič podobné u nás ani nevychádza a doteraz ani nevyšlo. Autor naviac perfektne zvláda gradáciu, vie vybudovať atmosféru, má zaujímavé a tajomné postavy, perfektne zvláda akciu a celé to aj veľmi dobre kreslí.

Počet strán: 240

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

5

Piaty diel Berserka už neobsahuje tak enormne veľa akcie ako naposledy a dokonca sú tu aj výrazne dlhšie pasáže, ktoré sú kľudné a uvoľnené. V poslednej tretine knihy však na scénu nastupuje Nosferatu Zod a Miura tu perfektne zvláda temnú, až hrozivú atmosféru. Finále knihy je jednoducho fenomenálne a ten súboj so Zodom patrí k tomu najlepšiemu, čo som vôbec v komiksoch videl. Berserk je skvelá dospelá fantasy a všetci fanúšikovia žánru by mali túto sériu skúsiť aj keď neholdujú mange.