Berserk je celosvetový kult. Autor Kentaro Miura vytvoril fantasy manga sériu, ktorá má už vo svete 41 dielov a vznikol podľa nej anime seriál, filmy a hry. Jedná sa o veľmi obľúbenú mangu, ktorá ovplyvnila aj viacero iných značiek ako napríklad úspešnú hernú sériu Dark Souls. Na Animefestu v roku 2018 vydavateľstvo Crew spustilo hlasovanie pre fanúšikov mangy a hlasovalo sa medzi  sériou Zaslíbená Země Nezemě a Berserk. Obidve veľmi obľúbené série vo svete a hlasovanie u nás vyhrala Zaslíbená Země Nezemě zhruba v pomere 65% ku 35%. Crew však vypočuli žiadosti veľkého počtu fanúšikov a nakoniec tu začal vychádzať aj tento dospelý fantasy kult. Podľa dostupných dát sa predalo do roku 2021 viac ako 50 miliónov výtlačkov po celom svete, čo je obrovské číslo a len svedčí o veľkej popularite tejto série.

O čom vlastne Berserk je? Je to temné fantasy plné súbojov a odseknutých končatín. Rozhodne to nie je pre deti hlavne kvôli spomenutej brutalite. Prvé diely série rozprávali príbeh o čiernom šermiarovi s menom Guts, ktorý sa potuloval stredovekou krajinou podobne ako Geralt zo Zaklínača a zabíjal príšery, ktoré k nemu priťahovalo jeho znamenie. Putoval so svojím obrovským mečom a kovovou rukou, z ktorej si vie spraviť ničivý kanón či pripevniť rýchlopalnú kušu. Na svojej ceste stretáva rozličné osoby, tie dobré a slabé, ktoré budú rýchlo umierať a aj tie zlé a temné, s ktorými bude bojovať. Tretí diel série priniesol v druhej polovici návrat do Gutsovej poriadne drsnej mladosti a presne tam pokračuje aj štvrtý diel. V Ganbinovi vidí mladý Guts svojho otca, ale ten ním opovrhuje, robí si z neho posmešky a dokonca ho chce aj zabiť. Príbeh predstavuje aj postavu Griffitha, ktorý je jedným z Gutsových hlavných nepriateľov v neskorších dieloch série. Je to perfektný bojovník, ktorý poráža v súboji Gutsa, ktorý tomu odmieta uveriť. Griffith ho však chce do svojho tímu žoldnierov a stanú sa z nich kamaráti. Griffith však má ešte veľmi veľké ambície…

Štvrtý diel je plný akcie a nedá vám ani vydýchnuť. Máte tu súboje jeden na jedného a aj tie epickejšie jeden proti presile. Myslel som si, že mi bude vadiť ten presun do minulosti hlavného hrdinu a že sa celkovo stratí na drsnosti, frajerskosti a akčnosti, ale vôbec to tak nie je. Vlastne sa od prvých dielov odlišuje len tým, že je tu Guts mladý, inak je to našťastie stále to isté. K tomu je tu ešte aj nejaký ten vývoj hlavného hrdinu a vedľajších postáv. Naozaj skvelé čítanie a veľmi ma to bavilo. Je až neskutočné, ako tých 240 strán rýchlo ubehne.

Počet strán: 240

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

5

Obával som sa toho návratu do Gutsovej mladosti, že tým manga stratí na zaujímavosti, drsnosti a absentovať bude aj poriadne šťavnatá akcia. Bál som sa naozaj zbytočne. Berserk aj štvrtým dielom dokazuje, že je to právom celosvetovo jedna z najpredávanejších a najobľúbenejších máng. Je to napchaté drsnou akciou a pútavým dejom. Tých 240 strán ubehne neskutočne rýchlo.