Táto ukrutne brutálna fantasy manga séria u nás úspešne pokračuje ďalej, za čo patrí veľká vďaka nakladateľstvu Crew. Začali tu Berserka vydávať aj napriek tomu, že v hlasovaní prehral s hororovou manga sériou Zaslíbená Země Nezemě. V Crew si však povedali, že je Berserk natoľko kultový a vo svete obľúbený, že to jednoducho musí byť aj u nás. Autor Kentaró Miura už bohužiaľ umrel v roku 2021 a séria tak zostala nedokončená, no vraj sa na pokračovaniach pracuje, za čo budú teraz zodpovední spolupracovníci, ktorí Miurovi pri tvorbe pomáhali. Berserk je dospelá fantasy, ktorou sa inšpirovalo nespočet filmových, herných či komiksových tvorcov a právom je to kultové dielo.

Trinásty diel je prosím pekne poriadne obludný masaker! Všetci členovia Jastrabov bojujú o svoj holý život s množstvami krvilačných démonov a Griffith podstupuje svoju vysnívanú premenu na niečo božské a diabolské zároveň. Jastrabi si musia poradiť bez neho, no sú masakrovaní po desiatkach a celkovo cítiť vo vzduchu, že je všetkým koniec. Guts to však tak nechce nechať a snaží sa sekať hlava-nehlava do všetkého zubatého naokolo. Je však dostatočne silný na to, aby svojim druhom pomohol a prežil túto hostinu monštier?

Je až neskutočné, aké grády dokáže táto séria mať. Za tých trinásť dielov už bolo silných veľmi veľa a vždy ma autor dokáže prekvapiť novými nápadmi a ešte napínavejšími udalosťami. Tento diel je úplným masakrom, čo určite prekvapí, aj keď po predošlých dieloch to až tak prekvapivé nie je, keďže bolo viacero takých, že takmer celý diel bola nejaká krvavá a nadupaná akcia. Tu je to však obohatené aj o najdlhšiu a doposiaľ o najodvážnejšiu erotickú scénu. Miura do toho išiel doslova na plné gule a je to celkovo možno aj najdrsnejší diel, aký zatiaľ v tejto sérii bol. TOP kvalita a naozaj úprimne ľutujem čitateľov, ktorí sa Berserkovi vyhýbajú, lebo nečítajú mangu. Ak máte radi drsné a dospelé fantasy, nič lepšie na našom komiksovom trhu nie je.

Počet strán: 244

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

5

Trinásty diel je brutálny monštruózny masaker, v ktorom je aj poriadne odvážna a dlhá erotická scéna. Je až neskutočné, aké dokáže Miura dať tejto sérii grády, aké drastické a brutálne scény dokáže vymyslieť. Toto je vrchol komiksovej dospelej fantasy.