Tak tu máme už jedenásteho Berserka a páči sa mi, akou rýchlosťou tu túto mangu Crew vydáva, aj keď samozrejme by sa vždy dalo aj rýchlejšie, no nezabúdajme, že aj pomalšie. Ako dobre vieme, Berserk je celosvetovo obľúbená drsná fantasy manga a jej autor Kentaro Miura bohužiaľ v roku 2021 umrel. Manga však už má 49 dielov a podľa posledných správ by sa mala normálne dokončiť autorovými spolupracovníkmi, lebo na tejto sérii nepracoval úplne sám. Veľmi som sa na jedenásty diel tešil, lebo koniec toho posledného dával tušiť, že sa Guts a spol znovu stretnú s veľmi silným, zaujímavým a desivým protivníkom. Tak sa aj stalo a Wyald, vodca Čiernych psov je naozaj poriadne hnusný protivník. Kráľ totiž stále neprehltol obrovskú zášť, ktorú cíti voči Griffithovi a nestačí mu, že bol Griffith za milovanie s kráľovou dcérou rok mučený a mrzačený v najspodnejšej špinavej cele väzenia, chce aj jeho hlavu a tak za našimi hrdinami pošle práve Wyalda a jeho krvilačnú družinu.

Znovu sa jedná o perfektný diel a celkovo sú posledné tri veľmi silné. Tu som tak nejak aj očakával, že to bude vážne veľmi dobré, keď na konci predošlej časti ukázali hnusáka Wyalda, vedel som, že v jedenástom diely bude o zábavu postarané. Vlastne sa jedná o bitku medzi týmto monštrom a Gutsom na takmer celý diel. Znovu je to skvelo vymyslené, poriadne napínavé a vôbec sa nečudujem, že je Berserk tak velebený a celosvetovo veľmi rešpektovaný. Jednoducho tých 240 strán neviete prestať čítať, občas dokonca som aj zabudol dýchať. Možno, že bude úroveň v neskorších dieloch klesať, ale časti 10 a 11 sú úplný luxus a top kvalita drsného fantasy žánru. Naozaj si ani len neviem predstaviť, že niektorí čitatelia, ktorí obľubujú dospelé fantasy Berserka nečítajú len kvôli tomu, že je to manga. Myslím si, že keby zahodili predsudky tak by boli nadmieru spokojní. Jasné, hlavný hrdina Guts je tak trochu poloboh a tak nejak tušíte, že všetko prežije, aj keď so zlomenými rebrami alebo nejakými škrabancami, ale prežije. No to vôbec nič nemení na tom, že to má perfektné tempo, kopec brutálnych scén a mne sedia aj postavy a tak celkovo mi príde aj zaujímavý vývoj príbehu. Za mňa jednoducho dokonalosť.

Počet strán: 240

Scenár: Kentaro Miura

Kresba: Kentaro Miura

Redakcia: Filip Gotfrid, Jiří Pavlovský

Vydalo: CREW

5

Znovu skvelý diel, v ktorom je perfektne vymyslený hnusný záporák Wyald. Vlastne je takmer celý diel len súboj medzi Gutsom a touto zvrhlou príšerou. Má to vražedné tempo, plno drsných hravých nápadov a ja som to prečítal na jeden dych. Posledné diely Berserka sú najvyššia kvalita dospelého drsného fantasy a úprimne ľutujem tých fanúšikov žánru, čo sa Berserkovi vyhýbajú len preto, že je to manga.