Najväčšie komiksové nakladateľstvo Crew oslavovalo v minulom roku krásnych 25 rokov a teda už od roku 1997 nás zásobujú skvelými komiksami rôznych žánrov z celého sveta. Viacerí sme vtedy hltali magazín Crew, ktorý k nám prinášal skvelé komiksové príbehy a celkový prehľad o komiksovom dianí vo svete. Samotný magazín vychádzal s väčšími či menšími pauzami až do roku 2016. Práve v ňom a aj mimo neho v Modrej Crew sa objavili komiksy s Batmanom a sudcom Dreddom, ktorí medzi sebou vzájomne súperili, mlátili sa, pomáhali si alebo sa poriadne štipľavo doberali. Tieto príbehy získali u nás značnú popularitu a kým komiksy s Batmanom vychádzajú pravidelne u Crew už roky a dosahujú naozaj skvelé predaje, tak tie so sudcom Dreddom sú na tom o poznanie horšie a napríklad pokračovanie série Sebrané soudní spisy sme už nedostali od roku 2021. Celkovo je Dredd dosť špecifický a u nás sa nejedná práve o nejak úspešné komiksy s ním. V Crew ho však majú radi a aj preto to s ním stále nevzdali a stále to s ním v nejakej forme skúšajú. Napríklad si takto dali darček k svojim 25 narodeninám v podobe komiksu 2000 CREW, kde je síce viacero príbehov s rôznymi postavami, ale tie s Dreddom tvoria takmer polovicu. Jednalo sa o príbehy, ktoré vychádzali v prvých číslach magazínu Crew a podobne je to aj s príbehami, v ktorých súperí Batman s Dreddom.

Sudca Dredd sa teda vracia na scénu v príbehoch, v ktorých si dáva po papuli s Batmanom. Kniha obsahuje 4 príbehy a to Rozsudek nad Gothamem, Vendeta v Gothamu, Poslední hádanka a Zemřít smíchy. Musím sa priznať, že som už aj zabudol, aká je to skvelá zábava! Všetky prinášajú trochu humornejšie príbehy bohaté na hlášky a ešte aj v dnešnej dobe sú tie príbehy po stránke scenára stále zaujímavé a plné hravých nápadov. Bavil som sa naozaj skvelo a ani jeden príbeh by som neoznačil ako slabší, všetky boli totiž niečím zaujímavé a kvalitné. Hlavne súperenie Batmana so sudcom Dreddom je naozaj veľmi zábavné a obaja hláškujú kadenciou rotačného guľometu. Bojujú proti sebe navzájom, ale aj proti zločincom, ktorých Dredd nemá problém odstreliť, no Batman ich chce dostať živých. Scenáre sú naozaj veľmi fajn, no nie je sa čomu čudovať, lebo za nimi stoja také legendárne mená ako Alan Grant a John Wagner. Skvelá je aj kresba/maľba jednotlivých príbehov a síce napríklad kresba v príbehu Vendeta v Gothamu ma až tak nezaujala, scenár to má perfektný a smial som sa takmer počas celého príbehu. Tie ostatné už majú kresbu/maľbu na veľmi dobrej úrovni, veď sa jedná napríklad o také mená ako Simon Bisley či Glenn Fabry, ktorých poznajú takmer všetci komiksový nadšenci. Celkovo mi tento komiks urobil veľkú radosť a rozhodne spravili v Crew dobre, že ho tu vydali v rámci edície Legendy DC

Počet strán: 256

Scenár: Alan Grant, John Wagner

Kresba: Simon Bisley, Jason Brashill, Carl Critchlow, Glenn Fabry, Cam Kennedy, Jim Murray, Dermot Power (POWER)

Preklad: Ľudovít Plata (Turlogh)

5

Perfektné! Tu jednoducho nie je o čom. Jedná sa totiž o veľmi zábavné a nápadité príbehy s kvalitnou kresbou/maľbou. Batman tu súperí so sudcom Dreddom, dávajú si navzájom poriadne päsťami do držky, hláškujú a likvidujú zločincov. Scenáre sú od takých komiksových legiend ako sú Alan Grant alebo John Wagner a ani na chvíľu som sa pri nich nenudil. Návrat do začiatkov nakladateľstva Crew a ich kultového magazínu plný nostalgie a drzej zábavy.