Máme tu nový rozjazd Batmanovskej série od scenáristu Jamesa Tyniona IV (napísal už viacero Batmanov alebo To, co zabíjí děti), ktorá vychádzala od roku 2020 do roku 2022. Tých sérií už u nás s Batmanom vydali v Crew niekoľko a celkovo je to u nás jednoznačne najpopulárnejší komiksový superhrdina. Preto sa nie je čomu čudovať, že komiksov s ním stále pribúda a už ich na našom trhu máme peknú hromadu. Určite bude aj tento run úspešný a hneď prvý diel to odštartuje celkom vo veľkom štýle s veľkým počtom Batmanových záporákov.

Alfréd je mŕtvy a Batman chce vybudovať nový Gotham, ktorý bude bezpečnejší ako ten starý, ktorý mu priniesol toľko bolesti. No nebude to samozrejme také ľahké a hneď v prvom diely série dostane Batmanov plán poriadne veľké trhliny. Záporáci totiž majú vymyslený na Batmana zákerný plán. Priznám sa, že námem v superhrdinských komiksoch rád veľké množstvo postáv a vyslovene nemám rád, keď je tam aj prehnane veľa záporákov. To tu síce je, ale ako tak to dáva zmysel a scenár je napísaný zaujímavo a tak mi to až tak neprekážalo. Batman sa postupne stretáva s Pinguinom, Riddlerom, Deathstrokeom a objaví sa tu aj Joker. Tým však nekončíme a v podstate dosť veľkú úlohu tu hrajú aj menej známejší záporáci. Okrem nich tu má veľkú úlohu aj Catwoman a Harley Quinn. Postáv je tu teda naozaj dosť a to som stále nevymenoval všetkých. No aj napriek tomu je scenár zaujímavo zamotaný, stále sa niečo deje, akcie je dosť a veľmi tomu pomáha aj kvalitná kresba, ktorá obsahuje pár veľmi vydarených panelov.

Aj keď sa má celkovo jednať o nový Gotham založený na nových Batmanových pravidlách, tak je tu vlastne všetko po starom a rozdiel si tu medzi predošlými príbehmi a týmto novým veľmi nevšimnete. Miesto Jima Gordona tu máme iného komisára, ktorý kryje Batmanovi chrbát podobne ako to robil Gordon a jedná sa o Harveyho Bullocka a aj správanie má v podstate podobné. Miesto spomenutého Alfréda tu zasa máme väčšiu úlohu pre Luciusa Foxa, ktorý je s Batmanom v neustálom spojení a pomáha mu proti gangstrom Gothamu. Celkovo to bolo svižné čítanie a síce sa nejedná o nič výnimočné, prvý diel ukázal, že to bude znovu fajn nenáročná mainstreamová séria s Batmanom. Komu to tak stačí, bude spokojný.

Počet strán: 128

Scenár: James Tynion IV

Kresba: Tony S. Daniel, Jorge Jimenez, Guillem March, Carlo Pagulayan

Preklad: Štěpán Kopřiva

4

Máme tu novú sériu s Batmanom a síce sa nejedná o nič prevratné, je to kvalitný superhrdinský mainstream, ktorý určite fanúšikov Batmana nijak neurazí. Pomáha tomu aj kvalitná kresba a je tu hneď niekoľko veľmi pekne nakreslených panelov a aj ten príbeh nie je vôbec zlý. Nemám síce v tomto žánri rád, keď je v jednom komikse príliš veľa postáv a záporákov a poriadne sa scenárista žiadnemu nevenuje, ale tu mi to nevadilo.